ثبت نام زائرین عمره مفرده استان اردبیل از ۲۲ آذر آغاز می‌شود

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: ثبت نام زائرین عمره مفرده در استان اردبیل از روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود
کد خبر: ۹۵۶۳۰۴۸
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

ثبت نام زائرین عمره مفرده استان اردبیل از ۲۲ آذر آغاز می‌شود
ابراهیم احدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج افزود: دارندگان اسناد ثبت نامی عمره مفرده با اولویت یک تا ۱۵۰ از فردا چهارشنبه ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۱ صبح می‌توانند به سامانه omreh.haj.ir مراجعه و اقدام به ایجاد گروه کنند.

وی افزود: دارندگان کارت ثبت نامی عمره مفرده می توانند با مراجعه به این سامانه مشخصات خود را وارد کرده و اطلاعات را به روزرسانی کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل با بیان اینکه زائران از روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه می‌توانند کاروان‌های خود را برای اعزام مشخص کنند، افزود: فرآیند ثبت نام مقدماتی و رزرو کاروان ها به صورت اینترنتی است اما برای تکمیل مدارک، دریافت فیش پرداخت، تحویل گذرنامه و هماهنگی برای جلسات آموزشی بایستی به دفتر منتخب مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در مرحله اول تا ماه شعبان سه کاروان برای استان اردبیل در نظر گرفته شده است که با توجه به محدودیت تعداد کاروان ها اعزام این کاروان ها فعلا از طریق ایستگاه پروازی تبریز انجام خواهد شد.

احدی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها در سراسر کشور به صورت محدود است، تصریح کرد: مقرر شده تا ماه شعبان ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور اعزام شوند که سهم استان اردبیل از دارندگان حائز شرایط در مرحله اول حدود ۴۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه عملیات اعزام حج عمره بعد از ۹ سال وقفه امسال از سر گرفته می‌شود، گفت: سازمان حج و زیارت با وجود مشکلات ناشی از این وقفه طولانی، تلاش های زیادی برای رفع موانع و بازگشایی این سفر انجام داده است و با تامین نیازهای مسکن، خدمات تغذیه و ناوگان های انتقال حجاج شرایط را برای شروع این عملیات فراهم کرده است.

احدی با بیان اینکه اعزام زائرین از ۲۸ آذرماه شروع خواهد شد، گفت: در سطح کشور اعزام‌ها با ۲ پرواز روزانه آغاز می شود و رفته رفته بر تعداد پروازها افزوده خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل ادامه داد: نخستین کاروان عمره استان اردبیل در نیمه اول دی ماه به سرزمین نور اعزام خواهد شد.

وی در پایان هزینه سفر عمره مفرده را بین ۴۱۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مدت سفر ۱۰ روز است و زائرین پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار