خبرهای داغ:
هفدمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) "جوان سرباز" سخنرانی سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در سالن ۵ آذر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۹۴
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ هفدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) "جوان سرباز" و تجلیل از سربازان نمونه در شاخصه‌های وظیفه شناسی و اقدام برجسته، امور فرهنگی و هنری و تبلیغاتی، خلاقیت و ابتکار و فناوری، ورزش و تربیت بدنی، مسئولیت پذیری و خانواده، سازندگی و تفکر بسیجی در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 

 

سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) "جوان سرباز" با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) از عباس بن علی (ع) درسهایی را فراگرفتند، گفت: جوانان غیرتمند ما باید بدانند؛ چه ویژگی ها حضرت علی اکبر (ع)، این شهید عزیز را جاوید کرد. ایشان چهار ویژگی داشتند: وفای به امام، معرفت به امام، بصیرت به امام و ادب نسبت به امام؛ این چهار ویژگی ایشان را متمایز کرد.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج افزود: در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد، بیش از ۱۹۰ هزار شهید یعنی ۹۰ درصد  شهدا، از جوانان هستند. این جوانان همه هستی خودشان را در راه دین خدا، حقیقت دین، اهل بیت، قرآن، الگوی عملی اسلام ناب، مردم و ملت بزرگوار، امامین انقلاب، تمامیت ارضی و ناموسمان فدا کردند.

سردار معروفی ادامه داد: سربازی بزرگترین افتخار است، که به انسان سرباز دین خدا، عاشورا و سرباز قرآن اطلاق شود. تا اینکه این سربازی تبدیل شد به معامله ای به نام جهاد و، معامله ای که انسان با زرنگی، خودش را به تاراج بگذارد تا خریدارش خالق او باشد.

جوانان ما ناموس پرست بودند

وی اظهار کرد: این جمعیت جوانی که در جبهه شهید و جاوید شدند؛ یکی از کنیه یشان، ناموس پرستی بود. این جوانان برای عزت و مقام ناموس ایرانی جان خود را فردا کردند. جوانان درس بزرگی به دشمنان ما دادند، اصل موفقیت شان استحکام درونی بود؛ یعنی خدا ترس بودند؛ چون از خدا می ترسید و از دشمنان هراسی نداشتند، جان خود را کف دست گذاشته و برای بقای دین و اسلام شش مولفه را در درون شان تقویت کرده بودند. سردار معروفی، حسن ظن به خدا، بصیرت در دشمن شناسی، صبوری، ولایت مداری، صداقت و اخلاص در عمل را از مولفه های جوانان شهید ما در دوران دفاع مقدس خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار