پیامبر اکرم (ص) کاملترین الگوی قرآنی مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی نماینده، ولی فقیه وامام جمعه زابل گفت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کاملترین الگوی قرآنی مقاومت برای مسلمانان است.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۸۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه زابل در جمع پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه زابل گفت: دین اسلام بیش از سایر ادیان پایه های تربیت و هدایت خود را بر اساس معرفی الگو و الگوسازی از شخصیت‌های تاریخ ساز استوار ساخته است. قرآن کریم به این روش اهمیت داده و آن را از محوری ترین اهداف و رسالت انبیاء می داند زیرا آموزه های اسلام ناظر به واقعيات بیرونی است .
عزیزی با بیان اینکه در این قرن یکی از مهمترین جریانات فعال و تأثیر گذار در کنش های سیاسی جهان اسلام و جهان سلطه جریان مقاومت اسلامی است گفت: امروزه جریان مقاومت معادلات جهانی را دچار چالش های جدی کرده است منطق مقاومت متکی بر آموزه های قرآنی است .
امام جمعه زابل پیامبر اسلام را بعنوان کاملترین الگو ، اعتقاد ، صحت سیره و هدف ، شناخت تهدیدات و استقامت ورزیدن از فرمایشات آن انسان کامل استفاده کند، تا به نتایج حاصله از این الگو گیری یعنی تقویت ایمان و ثبات قدم موقیت در امور ، کسب رضایت الهی و آرامش درونی و عزت دنیا و آخرت برسد و عزت از دست رفته مسلمین را باز گرداند .
عزیزی محور اصلی دین را قیام و جهاد دانست و ایستادگی و مقاومت مسلمین را در صدر اسلام از بارز ترین پیروزیهای اسلام دانست و پیامبر اسلام را کاملترین الگوی مقاومت که بر گرفته از آیات نور بخش قرآن کریم و تعالیم این کتاب عظیم برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار