خبرهای داغ:
به حرمت بخشایش فاطمی؛

فرصت زندگی دوباره به 2 محکوم به قصاص از سوی اولیای دم در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از گذشت اولیای دم در 2 پرونده قصاص به حرمت حضرت فاطمه سلام الله علیها در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۴۰
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

فرصت زندگی دوباره به 2 محکوم به قصاص از سوی اولیای دم در گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از روابط عمومب دادگستری استان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در یکی از این پرونده ها، محکوم به قصاص مرد 59 ساله ای است که سال 1394 در پی مشاجره خانوادگی ، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود .
آسیابی افزود: فرزند 18 ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده ، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.
وی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش " بخشایش فاطمی " به گذشت اولیای دم منجر شد ، محکوم به قصاص جوانی بود که سال 1400 به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم ، سبب مرگ دوستش شده بود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان ، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.
آسیابی افزود: طرفین هر دو پرونده از ترکمن های استان بودند که به حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها از حق شرعی وقانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.
وی گفت: با سازش در این دو پرونده ، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به 11 تَن رسید.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آغاز و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار