زنجان-موسسه ترنم مهرباران بهشتی برای کوکان کار و زنان سرپرست خانوار زنجانیست که از سال ۹۴ فعالیت خود را به صورت کاملا خودجوش آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۵۱
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

باران رحمت موسسه ترنم مهرباران بر سر کودکان کار زنجانی

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حتما شنیده اید که استان زنجان بهشت خیرین است؛ چرا که مردمی بسیار خیر و دلسوز نسبت به همنوع و همشهریان خود دارد.

در میان موسسه‌های مختلف خیریه در استان نام موسسه‌ای به چشم میخورد که به سراغ بیماری‌های اجتماعی جامعه رفته و در راستای رفع مشکلات اجتماعی می‌کوشد.

موسسه ترنم مهرباران موسسه‌ای خیریه است که صفر تا صد با کمک خیرین می‌چرخد و توانمندسازی جامعه هدف را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است وبه اصطلاح به جای ماهی، ماهیگیری را یاد می‌دهد که در ادامه بیشتر با خدمات این موسسه آشنا می‌شوید…

دکتر شهلا طاهری مدیرعامل موسسه ترنم مهر باران ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه شکل گیری این موسسه خیریه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ به منظور توزیع بسته در بین نیازمندان کانالی را با حضور جمعی از دوستان خیر راه اندازی کردیم و این خود نقطه شروع فعالیت این موسسه شد.

وی با اشاره به نام این موسسه خیریه افزود:در آن روز پس از خواندن نماز از خداوند کمک خواستم و با باز کردن قرآن آیه ۲۸سوره شوری (وَهُوَ الَّذِی یُنَزِّلُ الْغَیْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَیَنْشُرُ رَحْمَتَهُ ۚ وَهُوَ الْوَلِیُّ الْحَمِیدُ:و اوست خدایی که باران را پس از نومیدی خلق می‌فرستد و رحمت (و نعمت) خود را فراوان می‌گرداند و اوست خداوندگار محبوب الذّات ستوده صفات) توجه من را به خود جلب کرد وبه همین دلیل نام موسسه را ترنم مهرباران نامیدیم.

وی بابیان اینکه به خیرین این موسسه خیرین بارانی می‌گوییم، افزود: این باران عشقی نامشروط برای ما ایجاد کرد ومحدودیتی نداشت.

دکتر طاهری بابیان اینکه هدف موسسه خیریه ترنم مهرباران پیشگیری از بیماری‌های اجتماعیست، تصریح کرد:بیماری اجتماعی نوعی از آسیب‌های اجتماعیست که کمتر به آن توجه شده و بسیار واگیردار است و همه افراد در خطر هستند.

وی اذعان کرد:این موسسه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بخصوص با مقوله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار مقابله می‌کند.

مدیرعامل موسسه ترنم مهرباران با اشاره به اینکه هدف این موسسه توانمندی حرفه‌ای وذهنی جامعه هدف است، بیان کرد:براین باوریم که هیچ فردی بدون استعداد نیست بنابراین استعداد‌ها را شناسایی کرده و رشد می‌دهیم؛ در نتیجه بعد از چند سال فرد توانمندی خواهیم داشت و این توانمندی سبب توانمندی سایر افراد جامعه خواهد شد.

وی بابیان اینکه مکان این موسسه در حال حاضر استیجاری است، خاطرنشان کرد:با کمک ومساعدت خیرین به تدریج اقدام به خرید سه منزل مسکونی کلنگی در مرکز شهر نمودیم.

طاهری افزود:این موسسه ۲هزار متر مساحت و۶هزار متر زیر بنا دارد که در حال حاضر ۲هزار متر آن آماده شده و طی دوماه آینده افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد:مدرسه علم وکار (مدرسه ایست که بازماندگان از تحصیل به مدرسه آمده ودر کنار تحصیل حرفه می‌آموزند و توانمند می‌شوند)، کتابخانه، آموزشگاه علمی، کلاس‌های ورزشی، هنری و فنی، مشاوره ژنتیک و…. از فعالیت‌های مدنظر موسسه در محل جدید برای کودکان کار وبانوان سرپرست خانوار است.

این مسئول گفت:همچنین از همان ابتدای حضور مراجعین مشاوره تحصیلی، حقوقی، خانواده، تست کیفیت زندگی و نیز پرونده بهداشتی برای آنان تشکیل وانجام می‌شود.

وی اذعان کرد:تمامی این فعالیت‌ها با حفظ کرامت انسانی تمامی مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

طاهری با بیان اینکه موسسه ترنم مهر باران همچنین برای سالمندان بدون فرزند یا بد سرپرست نیز برنامه‌های ویژه‌ای برگزار واز این عزیزان حمایت مادی ومعنوی می‌کند، گفت:هر کدام از اعضای موسسه به عنوان فرزندخوانده این عزیزان انتخاب شده ومانند یه فرزند واقعی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد:تمامی افراد تحت پوشش این موسسه موظفند دو ساعت در هفته در کلاس‌های مهارت‌های زندگی که با حضور اساتید مجرب در موضوعات مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت موسسه خیریه ترنم مهرباران در نتیجه دعای مادران و کودکانیست که تحت پوشش هستند، افزود:
تمرکز موسسه باران صرفا تحصیل و درس دانش‌آموزان نبوده و داشتن مهارت‌های حرفه‌ای و زندگی و هنری و ورزشی برای دانش‌آموزان یکی از اهداف موسسه باران است.

مدیر عامل موسسه خیریه باران در پایان تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها از طرف خیرین و مشارکت‌های مردمی بوده است که تعدادی از خیرین از استان زنجان و تعداد دیگری از خیرین نیز از خارج از استان بوده‌اند و واریزی خیرین و مشارکت‌های مردمی از کمترین مقدار تا بیشترین مقدار بوده است.

ارسال نظرات