خبرهای داغ:

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در بهبهان

آئین گرامیداشت روز دانشجو؛ با حضور معاون استاندار خوزستان ، دانشجویان و سایر مسئولان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان برگزار شد .
کد خبر: ۹۵۶۱۷۵۲
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به مناسبت روز دانشجو جشن باشکوهی با حضور دانشجویان، معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرماندار، فرماندهی سپاه ناحیه بهبهان و سایر مسئوِلین در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) با همکاری بسیج دانشجویی برگزار گردید.

عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جمع دانشجویان دانشگاه‌های بهبهان گفت: دانشجو باید امید را به جامعه تزریق کند.

او ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) و بخصوص شهادت بیش از ۱۲ هزار غیر نظامی فلسطینی توسط اسراییل در نوار غزه روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی داشت و افزود: نقش دانشجو در تحولات انقلاب اسلامی و بعد از آن بسیار ویژه است، دانشجویان مبارزات خود را قبل از قیام حضرت امام شروع کردند.

افرازه شهاوند بیان کرد: در جنگ و بعد از جنگ هم دانشجویان حضور داشتند و هیچ صحنه‌ای بدون حضور دانشجویان وجود نداشت، زیرا دانشگاه یک سری کار ویژه‌های ذاتی و یک سری کارویژه‌های اجتماعی دارد و اگر امروز کشور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، نخبه پروری و … افتخاراتی دارد همه از برکت وجود دانشگاه است.

به گفته او در بیانیه گام دوم انقلاب عمده نقش‌ها به نسل جوان و دانشگاهی سپرده شده که البته مهم‌ترین نقش دانشجو، مطالبه گری است.

معاون سیاسی استانداری خوزستان نقادی و پرسشگری را مستلزم داشتن شناخت دانست و ادامه داد: دانشجویان باید بدانند که تاثیر گذار هستند و مطالبه گری ملزوماتی دارد؛ از جمله شناخت کافی از شرایط روز، رعایت تفاوت مطالبه گری و تخریب، نقد مبتنی بر احترام و ادب و انصاف، عمیق و بنیادین بودن آن اهمیت دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: دانشجویان در هر رشته‌ای باشند باید تاریخ معاصر را به صورت تحلیلی مطالعه نمایند ضمن آنکه دانشجو نباید منفعل باشد، متاثر از فضای مجازی نباشد، نقش فعالانه و تاثیر گذار داشته باشد، روحیه امید را به جامعه تزریق کند.

پس از پایان سخنرانی معاون سیاسی استاندار خوزستان، نمایندگان دانشجویان پرسش‌ها و مطالبه گری خود را ارائه نموده و وی به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

این مراسم همراه با اجرای گروه نمایش طنز و برنامه‌های شاد و مفرح بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار