خبرهای داغ:
سرلشکر سلامی گفت: همه ارتش‌های بزرگ جهان محدود هستند یعنی یک عرض و طول معینی دارند و اینها با گذر زمان در هر حادثه‌ای با تحلیل و فرسایش تدریجی قدرت مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۰۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

امروز عظیم‌ترین قدرت پایان‌ناپذیر دنیا بسیج است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،
 سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج را عظیم ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیا خواند و گفت: این واقعیتی است که بسیج ما را هم در میدان و هم در عرصه‌ی سازماندهی و عمل نشان می دهد. همه‌ی این‌ها، واژه‌های دقیقی هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند صورت فلکی این قدرت دفاعی را به زیبایی در سپهر افتخارات کشور و نظام برای ما روشن می سازند. همه‌ی ارتش‌های بزرگ جهان محدودند یعنی دارای عرض و طول معینی هستند و عده و عده مشخصی دارند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه استعداد و ظرفیت ارتش های کلاسیک، استعداد معینی است؛ افزود: ارتش های بزرگ جهان با گذر زمان در هر حادثه‌ای با تحلیل و فرسایش تدریجی و نرخ تنزیلی قدرت مواجه می شوند؛ اینها در ابتدای عمل بیشترین شعاع تاثیر را دارند و وقتی زمان عبور می کند منحنی قدرت این‌ها نسبت به زمان یک منحنی نزولی و حتی گاهی با شیبی تند و گاهی با شیبی آهسته است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ارتش های کلاسیک به تدریج درطول زمان با تخلیه‌ی انرژی مواجه می شوند، یا به تعبیر فیزیکی؛ مومنتوم یا اندازه حرکت یک نیروی نظامی در زمان همواره با یک کاهش تدریجی مواجه می شود و اگر ارتش‌های بزرگ در فاز اول نتوانند نتیجه‌ی قطعی به دست بیاورند؛ این‌ها نسبت به زمان، با کسریِ موازنه مواجه خواهند شد. همه این وقایع در بسیج برعکس و همه‌ی این نیرو‌های نظامی یک نیرویی‌ بی انتهاست. نیروهایی که پایان ندارد، قدرت جابجایی سریع دارد، رویش‌های آن در جنگ از ریزش‌های آن همیشه بیشتر است.

 

سرلشکر سلامی نیروی بسیج را متکی بر منطق جهاد و شهادت دانست و اذعان داشت: این نیرو یک نیروی بی انتهاست بنابراین وقتی زمان پیش می‌رود این قدرت تصاعدی است، حتی بعضی وقت‌ها به شکلی که در اصطلاح لاتین نرخ تشدید این قدرت را اسکای‌راکتینگ معرفی می‌کنند؛ یعنی با همان شیبی که یک راکت به آسمان پرواز می کند، این قدرت هم تصاعدی است.

 

وی ادامه داد: هر یک جوانی که در جنگ، بر زمین می افتد؛ جوانان بیشتری تفنگ و پرچم را از او می‌گیرند و راه را  ادامه می دهند، که این را من شخصاً در عملیات‌های مختلفی می‌دیدم مثلا در عملیات رمضان، ما روی خاکریز خودمان بودیم، نیرو‌های بعث ارتش صدام با تعداد زیادی تانک حمله کرده بودند، بچه‌ها بسیجی با آرپی‌جی‌ها جلو می‌رفتند و از نزدیک تانک‌ها را می‌زدند؛ خود این‌ها می‌افتادند یعنی تانک‌ها این‌ها را می‌زدند یه تعدادی برای اینکه که پیکر این‌ها یا مجروحین را منتقل کنند می‌رفتن دوباره آن ها می‌افتادند و این جریان ادامه داشت.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هیچ وقت، هیچ کس در صحنه های جنگ دفاع مقدس از گلوله نترسید که این طبیعت بسیج هست؛ بسیجیان در مفهوم واقعی فاتحان دو جنگ جهانی اول و دوم را شکست دادند. جنگی که بسیجی‌ها آن را اداره کردند، نبردی بود که همه‌ی قدرت‌های پیشرفته‌ی آن دوران با هم متحد شده بودند و نه فقط در سطح استراتژی یعنی در سطوح عالی، حتی در سطوح عملیاتی و به این جنگ کمک می‌کردند. شاید صحنه‌ی جغرافیایی این جنگ مرز ایران و عراق بود، اما ارتش بعث عراق به یک حمایت همه‌جانبه متکی بود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار