خبرهای داغ:

ارتقاء امنیت و استقرار نظم پایدار در خوزستان با کمک بزرگان و سران عشایر

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بزرگان و سران عشایر ظرفیت عظیمی جهت ارتقاء امنیت و استقرار نظم پایدار در خوزستان هستند.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۰۸
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: باید بزرگان و سران عشایر بعنوان یک همیار توانمند در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند و همواره از ظرفیت آنان استفاده و بهره برد.

او می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌های بلقوه سران و بزرگان طوایف و عشایر، شورای حل اختلاف استان در راستای ترویج و توسعه صلح و سازش و مبارزه با سنت‌های غلط، شعب ویژه عشایر در بیشتر حوزه‌های قضایی راه اندازی کرده که با همت اعضای همین شعب و دیگر شعب، بیش از ۱۶۴ پرونده مهم قصاصی را از ابتدای سال و تاکنون منتهی به صلح و سازش کردند.

این مقام قضایی در ادامه گفت: همراهی سران و بزرگان طوایف و عشایر که از تأثیرگذارترین افراد جامعه هستند علاوه بر کمک به حل برخی اختلافات و نزاع‌ها نیز نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش تیراندازی‌ها در مراسمات، مبارزه با سنت‌های غلط و ایجاد امنیت استان دارند و باید از شایستگی‌های آنان را در این مسیر تقدیر شود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی، مشارکت بزرگان، ریش سفیدان و سران عشایر با دستگاه قضایی خوزستان را مطلوب و رضایت بخش دانست و ادامه داد: این روند همکاری و مشارکت، با تشکیل هئیت‌های صلح در استان، پیشرفت برنامه‌ها، پویش‌های که به منظور تسریع در ایجاد صلح و سازش و همچنین تحقق سند تحول قضایی را تسهیل می‌کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، صداقت، تدین و تبحر را از ویژگی‌های سران عشایر برشمرد و گفت: پیچیده‌ترین مشکلات با حضور بزرگان حل می‌شود، بزرگان و سران طوایف باید برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی وارد عمل شوند.

سید قادر موسوی معاون دادستان مرکز استان، رویکرد دستگاه قضایی به سمت ارتقای تعامل و همکاری متقابل بزرگان، ریش سفیدان و سران عشایر جهت اتخاذ راهکار‌های مناسب و پیشگیری از جرائم در خوزستان دانست وگفت: برخی تعصبات خلاف شرع و قانون یکی از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در استان می‌باشد که با مشارکت و همکاری بزرگان، ریش سفیدان و مردم نقش‌محوری در فرهنگ سازی و جلوگیری از این آسیب‌ها دارند.

او می‌گوید: مهمترین وظیفه و از اهداف دستگاه قضایی اجرای عدالت و افزایش احساس امنیت در جامعه است که در واقع لازمه رسیدن به این اهداف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر با مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار