وزیر کشور گفت: ۲۰۰ هزار گردشگر برای استان یزد با یک هزار اثر باستانی واقعاً کم است؛ باید برنامه‌ریزی کرد تا میزان گردشگری که می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کند، را افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۵۴
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد وحیدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، با بیان اینکه حقیقتا جهاد اقتصادی امروز و فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینان نقش غیرقابل انکاری در رشد و ارتقاء جایگاه کشور دارد، اظهار کرد: رسیدن به قله‌ای که برای انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌شده، نیازمند همت و همراهی کارآفرینان اقتصادی است و در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند؛ همانگونه که در میدان رزمندگان به مرحله‌ای رسیده‌اند که دشمن را در زمینه توطئه‌های امنیتی شکست دادند و به مرحله‌ای رسیده‌اند که دشمن حتی فکر حمله نظامی نیز نمی‌کند.

وزیر کشور افزود: در حوزه اقتصادی نیز باید این تحول شکل بگیرد و در این زمینه بسیار امیدوار هستم، چون در زمینه علم و دانش‌بنیان به خودباوری قطعی رسیده‌ایم و این نویدبخش بوده و به رمز و رموز کار بسیار آشنا شده‌ایم.

وی رمز موفقیت بیش از پیش اقتصاد کشور را مردمی‌سازی کردن اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ واقعا یک تحول بود؛ هرچند در زمینه اجرا دچار مشکلاتی شد، ولی در زمینه سیاست‌گذاری بسیار کمک‌کننده بود.

وحیدی یکی از موضوعات تحولی در اقتصاد را زنجیره ارزش ذکر و بیان کرد: اگر برای یک کار زنجیره ارزش تعریف نشده و ابتدا و انتهای کار مشخص نشود به موفقیت‌هایی می‌رسیم؛ ولی با حوادث کوچک اصل کار زیر سوال می‌رود و این موضوع باید در تمام زمینه و رسته‌ها تعریف شود.

وی حدود ۲۰۰ هزار گردشگری برای استان یزد با یک هزار اثر باستانی واقعا کم است، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی کرد ظرفیت گردشگری که می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کند، چگونه باید افزایش بدهیم و برای این موضوع باید تمام موارد زنجیره ارزش آن مشخص شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه یزد به عنوان شهری که شعار قنات و قنوت و قناعت را یدک می‌کشد، می‌تواند پیشران بسیاری از اتفاقات مثبت در کشور شود، اظهار کرد: یزد می‌تواند پیشران بسیاری از موضوعات مثل بهره‌وری شود و سفیر و پیام‌رسان هویت ملی باشد و آن را به فراتر از مرز‌ها صادر کند.

وزیر کشور با مخاطب قرار دادن استاندار یزد گفت: تحول باید توسط خود مدیران استان صورت گیرد و در این زمینه مشخص کنید که برای رسیدن به اهداف مشخص‌شده و ارزش افزوده ظرفیت‌های موجود در استان یزد نیاز به چه اختیاراتی دارید و با نگاه رئیس‌جمهور مطمئن باشید این اختیارات به شما تعلق می‌گیرد.

وحیدی تاکید کرد: روحیه کار و تلاش مردم یزد می‌تواند الهام‌بخش برای مردم استان‌های دیگر باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار