خبرهای داغ:
دبیر اشراف کلی سازمان بسیج مستضعفین گفت: حدود ۷۰۰ الگوی موفق و سازمان برتر و موفق‌تر را شناسایی کردیم؛ و در این بررسی‌ها مدیر کل استان، مدیر اداره، شهردار، رییس کارخانه، کارگر کارخانه و امام جماعت الگو را که در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۹۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ مقداد فرمانی دبیر اشراف کلی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: اگر ادعا داریم که انقلاب، انقلاب مردمی و بسیج، تشکل مردمی است؛ وسعت عملکرد‌هایی که اتفاق می‌افتد به اندازه وسعت جمهوری اسلامی است؛ در حوزه‌های مختلف بسیج حضور دارد یعنی در بسیج محلات، از رفع محرومیت‌زدایی تا حوزه‌ی سواد رسانه، بسیج عملکرد و اقدامات فراوانی داشته است.

جشنواره مالک اشتر بستری است برای دیده شدن الگوهای موفق بسیجی


فرمانی با بیان اینکه بسیج همچنان در حال اجرای ماموریت است، افزود: آنجایی که تفکر بسیجی حاکم می‌شود عملکرد آن ارتقای جهشی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموعه‌ی اشراف کلی ریاست سازمان بسیج نگاه بر این است که هر کدام از این اقدامات سازمانی، غیرسازمانی و مردمی که اتفاق می‌افتد؛ بایستی از چشم اشراف دور نماند. اشراف رصد داشته باشد و احصا کند تا برنامه‌ها و اقدامات را در قالب الگوسازی و ترویج الگو‌های موفق بازتاب دهد.

دبیر اشراف کلی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حدود ۷۰۰ الگوی موفق و سازمان برتر و موفق‌تر را شناسایی کردیم؛ و در این بررسی‌ها مدیر کل استان، مدیر اداره، شهردار، رییس کارخانه، کارگر کارخانه و امام جماعت الگو را که در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند معرفی می‌شوند.

فرمانی با اشاره به اینکه باید فرمایش حضرت آقا که فرمود بسیج پاره‌ی تن مردم است را سرلوحه کارمان قرار بدهیم بیان داشت: پاره تن مردم یعنی تمام حیات انقلاب و مردم باید با همدیگر آمیخته شوند و این آمیختگی باید در اشراف احصا شود.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس همین اقشاری که در بسیج فعال هستند و مجموعه‌ی بسیج محلات از سال گذشته ۳۸۰ الگو را احصا کردیم، در سال ۱۴۰۲ یک جهش دو برابری داشتیم و امسال ۷۰۰ الگو مورد شناسایی و تقدیر شده و ترویج داده می‌شوند.

سرهنگ فرمانی گفت: در مجموعه اشراف سازمان بسیج مستضعفین به دنبال ترویج الگو‌ها هستیم؛ امیدواریم این جامعه هدف آنقدرگسترش یابد که همه‌ی مردم خودشان را بسیجی بدانند، از این الگو‌ها بهره‌برداری و خودشان را به این تفکر متصل کنند. در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سه رویکرد و شاخص را دنبال کردیم و بر مبنای گفتمان و فرمایش حضرت آقا؛ جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی را پیش گرفتیم.

جشنواره مالک اشتر بستری است برای دیده شدن الگوهای موفق بسیجی


مقداد فرمانی اشاره کرد: جشنواره ملی مالک اشتر بسیج دنبال این است که از فعالان و الگو‌هایی که بدون مزد و منت در جامعه زحمت می‌کشند، تقدیر شود. اولین تقدیری که از آن‌ها خواهد شد؛ شرفیابی خدمت حضرت آقا مقام معظم رهبری است که این برای دومین سال اتفاق می‌افتد. منتخبین جشنواره مالک اشتر به زیارت امام المسلمین نایل می‌شوند.

دبیر اشراف کلی سازمان بسیج مستضعفین از برنامه‌های سال معاونت خبر داد و گفت: در طول سال برای ترویج الگوسازی این اقدامات قدم برمی‌داریم. چه بسا لازم است این الگو‌ها در نقاط مختلف کشور اجرایی شود و رشد ایران قوی را دربر بگیرد.

جشنواره بهانه‌ای است برای اینکه بسیجی ما دیده شود

فرمانی در پایان این گفتگو اذعان داشت: الگوی موفق دلیل بر این نیست که بقیه رده‌ها موفق نباشند، تمام عملکرد بسیج در پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌ها، اقشار هر عملشان الگویی را نشان می‌دهد و آن الگو، الگوی تفکری و الگوی تفکر بسیجی است اگر تفکر بسیجی حاکم بشود خودبه‌خود برای جامعه الگوسازی می‌کند.

معرفی و اشتراک‌گذاری الگو‌ها با هدف رشد جامعه و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها