نشست فصلی شورای مدیران بقاع متبرکه شهرستان ری با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه و باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محل آستان مطهر امامزادگان ابراهیم و اسماعیل «ع» کهریزک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۴۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

 به گزارش اداره روابط عمومی فرمانداری ویژه ری، صبح امروز نشست فصلی شورای مدیران بقاع متبرکه شهرستان ری با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه و باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محل آستان مطهر امامزادگان ابراهیم و اسماعیل «ع» کهریزک برگزار شد.

در این نشست که باحضور حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، تقوایی مشاور و مدیر حوزه فرماندار، گراوند سرپرست بخشداری کهریزک، حسین خانی بخشدار فشافویه، سرهنگ طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری و سایر مسئولین برگزار شد، از تعدادی مدیران بقاع متبرکه که در ارزیابی های سالیانه حائز رتبه های برتر کشوری و استانی شده بودند تجلیل بعمل آمد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین به تمامی ملت ایران، گفت: وجود مبارک ائمه اطهار و سلاله پاک ایشان در زمان حیات مبارکشان منشأ خیر و برکات فراوانی برای امت اسلامی و جامعه بوده است. پس از وفات نیز بواسطه تبدیل شدن قبور مطهر معصومین و فرزندانشان به امامزاده و محل زیارت مردم، آن مکان میبایست قطب اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک منطقه باشد.

وی افزود: امروز آستان امامزادگان ما در شهرستان ری باید به قطب فرهنگی مذهبی تبدیل گردد که نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده است. از برکت وجود این امامزادگان میبایست در جهت آموزش، حرکت، حفظ شعائر و بزرگداشت شعائر استفاده شود.

باب الحوائجی در ادامه به جایگاه شهرستان ری در کشور اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکریم که شهرستان ری دارای ظرفیت های عظیم و بی نظیری است. اما به رغم تمامی خدماتی که در طول بیش از چهار دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان و سراسر کشور انجام شده است، هنوز برخی از ظرفیت های ری مغفول مانده است.

معاون استاندار تهران افزود: یکی از مواردی که پیگیری های اجرایی شدن آن را آغاز نموده ایم ثبت شهرری بعنوان یک شهر جهانی است که این موضوع موجب جذب بسیاری از امکانات و اعتبارات بین المللی باهدف رشد و ارتقاء هرچه بیشتر ری می شود. یکی از موضوعاتی که در روند ثبت جهانی شهرری به ما کمک شایانی خواهد کرد، وجود آستان های مطهر امامزادگان واجب التعظیم در این منطقه می باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از موارد مورد نیاز در جهت ثبت جهانی ری، فراهم شدن زمینه لازم برای توسعه گردشگری می باشد که وجود آستان های مقدس امامزادگان در راستای توسعه گردشگری مذهبی بسیار موثر خواهد بود. در همین راستا نیازمند تربیت و آموزش افرادی با توانایی معرفی بقاع متبرکه می باشیم که در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان می تواند کمک کننده باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار