خبرهای داغ:

معاون سیاسی سپاه دزفول : عملیات طوفان الاقصی یک عملیات پیش‌دستانه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بود

نشست بصیرتی و جهاد تبیین با محوریت جنایات رژیم صهیونیستی و شکست در عملیات طوفان الاقصی در ستاد مرکزی آبفا منطقه دزفول برگزار شد .
کد خبر: ۹۵۵۹۱۶۶
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

دکتر مجتبی چناری معاون سیاسی سپاه دزفول ظهر یکشنبه ۵ آذرماه در نشست بصیرتی و تبیینی در نمازخانه ستاد مرکزی آبفا منطقه دزفول با محوریت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد گفت : علت حمایت کشورهای مسیحی در کنار اسرائیل به مسائل اعتقادی جریانات و گروههای افراطی مسیحیت در اوایل دوران رنسانس مربوط است که شکل‌گیری کشوری اشغالگر به نام اسرائیل در منطقه بیت المقدس نیز ادامه آن تفکر است.

 

وی افزود : اهمیت اسرائیل برای کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس به قدری زیاد است که ارسال سلاح و حمایت مادی کشورهای اروپایی از اوکراین با شروع جنگ غزه به سمت اسرائیل تغییر مسیر داد.

 

چناری در ادامه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی یک عملیات پیش‌دستانه بود تصریح کرد : ترامپ در دیدار معروف با سران برخی کشورهای عربی با عنوان کردن معامله قرن ضمن کلید زدن پروژه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی موضوع تخلیه کامل غزه را مطرح کرد.

 

معاون سیاسی سپاه دزفول در ادامه گفت : ترامپ در طرح معامله قرن که ظاهر آن عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و در واقع هدف تخلیه منطقه غزه بود ، عنوان کرده که مردم فلسطین غزه را باید ترک کرده و در سه منطقه صحرای سینا ، استان الانبار عراق و شرق اردن ساکن شوند و سکوت کشورهای عربی در جنایات رژیم صهیونیستی نیز در ادامه این توافق است.

 

وی با بیان اینکه حماس یک گروه نیست و در واقع یک تفکر است افزود : تفکر مقاومت نه فقط در بین گروه سیاسی حماس بلکه در بین زنان و کودکان و تمام مردم غزه نهادینه شده است چرا که آنها میدانند اگر عملیات طوفان الاقصی انجام نمیشد تعداد شهدا و آوارگان با توجه به طرح معامله قرن بیشتر از جنگ امروز بود و به طور کامل باید غزه را برای همیشه ترک میکردند.

 

چناری با مقایسه عملیات طوفان الاقصی و نحوه اجرای آن با عملبات والفجر در دوران دفاع مقدس بیان داشت : در عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی با وجود ۳ سازمان جاسوسی که در راس آن موساد که جزء سازمانهای اطلاعاتی قوی است ضربات غیر قابل ترمیم متحمل و نشان داد دارای حفره‌های اطلاعاتی است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند ضربات وارد شده به اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی غیر قابل ترمیم است افزود : رژیم صهیونیستی بیش از یک میلیارد دلار برای احداث دیوار ۵ متری مجهز به پدافند مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه کرده است که در این عملیات گروههای مقاومت توانستند از این دیوار عبور کرده و با ورود به شهرکهای یهودی نشین سران نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را دست بند زده به اسارت در آورند.

 

معاون سیاسی سپاه دزفول با اشاره به دیگر شکستهای رژیم صهیونیستی گفت : رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی نیز 

متحمل شکستهای سنگینی نسبت به ۷۰ سال اخیر شده است به عنوان مثال ۲۸۰ ادوات نظامی شامل تانک و نفربر معادل حدود ۱.۵ لشکر از این رژیم در این جنگ از بین رفته است.

 

وی افزود : رژم صهیونیستی دارای ۱۴ لشکر مکانیزه است و فاقد لشکر پیاده نظامی است که ۵ لشکر در شمال این سرزمینها بابت حمله حزب الله زمین گیر شده ، ۵ لشکر در مرکز این سرزمینها در حالت آماده‌باش بوده و ۴ لشکر آن نیز در جنگ زمینی وارد غزه شدند که طبق آمار ۱.۵ لشکر آن در جنگ با گروههای مقاومت از بین رفته است.

 

چناری همچنین با اشاره به دیگر دستاوردهای مهم حماس و مقاومت در عملیات طوفان الاقصی و شکستهای ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی گفت : رژیم صهیونیستی با ۵ کشور قرارداد همکاری جهت فروش پدافند دفاعی گنبد به اصطلاح آهنین کرده بود که با این عملیات ۲ قرارداد مهم آن به دلیل آسیب پذیر بودن آن لغو شد و در واقع اقتداری را که از این سامانه که با کمک تبلیغات رسانه‌ای ساخته بود با عملیات طوفان الاقصی از بین رفت.

 

معاون سیاسی سپاه دزفول در خاتمه با اشاره به تظاهرات یک میلیونی معترضان به سیاستهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و بحران داخلی این رژیم گفت : قبول مذاکره و تبادل اسرا از دیگر شکستهای رژیم صهیونیستی است و این رژیم تروریستی که اعلام کرد تا حذف کامل حماس جنگ را ادامه میدهد به دلیل مقاومت گروه حماس در نهایت مجبور به قبول مذاکره و آتش‌بس و تبادل اسرا شد و نتانیاهو که خیال میکرد با ورود زمینی به غزه میتواند بحرانها و اعتراضات داخلی خود را برطرف کند هم اکنون با مشکلات زیادی در حوزه نظامی مواجهه شده است که آینده سیاسی او را به خطر خواهد انداخت‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار