زنجان-گروه جهادی ۳۱۳ با هدف مبارزه با فقر و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق کم برخوردار و نیز ایجاد فضای نشاط آور در جامعه از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۶۴
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

ماجرای شکل گیری گروه جهادی که با یک پیامک شروع شد/جهادگران جهاد تبیین را از خودشان شروع کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛شاید سرآغاز خیلی از حرکت‌ها، جمع‌ها و یا گروه‌هایی که به کار خیریه و حرکت‌های عام المنفعه مشغول هستند، یک داستان باشد. داستانی که دعای خیر خیلی‌ها را پشت سر دارد و همین دعا سبب موفقیت و عاقبت بخیری می‌شود.

یکی از این حرکت ها، شروع فعالیت گروه جهادی ۳۱۳ در استان زنجان است که با ضرب المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" شکل گرفته است و تا به امروز فعال است و در راستای خدمات جهادی و زدودن غم‌ها و مشکلات گام بر میدارد.


حسن قربانی؛ مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج با بیان اینکه گروه جهادی ۳۱۳ از سال ۹۶ همزمان با زلزله کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد:این گروه جهادی با هدف مبارزه با فقر و محرومیت زدایی در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار و نیز ایجاد فضای نشاط آور در جامعه هدف تلاش می‌کند.

ماجرای قرارگاهی که با یک پیامک شروع شد

وی با بیان اینکه جرقه شکل گیری و فعالیت مداوم قرارگاه جهادی ۳۱۳ پس از اغتشاشات سال ۹۶ آغاز شد، تصریح کرد:در حالی که اغتشاشگران به صورت پیامک و فراخوان اقدام به تشویش اذهان عمومی و تحریک جوانان برای اعتراض و تجمع می‌کردند با خود گفتیم چرا گروهی از بسیجیان و جهادگران که دغدغه انقلاب و خدمت به مردم را دارند نتوانند با فراخوان وپیامک گرد هم جمع شوند وخدمات رسانی کنند.


قربانی با اشاره به اینکه پس از زلزله کرمانشاه اولین خدمت گروه جهادی ۳۱۳ ساخت خانه برای دو برادر کم توان ذهنی در استان بود، افزود:همچنین در سیل لرستان اقدام به بازسازی ۱۲ منزل مسکونی نمودیم و در شهرستان شادگان نیز حضوری فعال داشتیم.
مزین کردن هر خانه به نام یک شهید


مسئول قرارگاه جهادی ۳۱۳ در ادامه افزود:هر خانه‌ای که به همت گروه جهادی ۳۱۳ برای محرومین ساخته می‌شود، مزین به نام یک شهید استان می‌شود.

وی گفت:دعای خیر شهدا سبب می‌شود تا اعضای این گروه جهادی بتوانند پرقدرت‌تر از گذشته خدمات رسانی کنند.


شعار حضرت آقا را سرلوحه کارهایمان قرار داده ایم

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) چندین سال به طوز مداوم شعاتر سال را بر مبنای اقتصاد نامگذاری کردند، بیان کرد:در همین راستا بر آن شدیم تا در کنار فعالیت‌های عمرانی وخدمات رسانی به بحث اشتغالزایی و تحقق شعار رهبری ورود کنیم.

وی افزود:بنابراین در سال ۹۹ شروع به احداث کارگاه خیاطی کردیم که با عنایت خداوند متعال هم اکنون ۱۵ نفر به طور مستقیم فعالیت می‌کنند.


وی ادامه داد:در این کارگاه کسانی جذب و مشغول به کار شدند که با حرفه خیاطی آشنا نبودند که در این زمینه اداره فنی وحرفه‌ای استان بسیار کمک کار بود.


راه اندازی دهکده سلامت برای احیای سبک زندگی اسلامی

قربانی ادامه داد: با کمک صندوق اشتغال که به همت خیرین و اعضای گروه راه اندازی شده بود، برآن شدیم تا یک درمانگاه سنتی با عنوان دهکده سلامت راه اندازی کنیم که در ابتدای امسال این امر محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز ابتدایی این طرح ۵ نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد:در صورت تکمیل مجموعه امکان فعالیت ۳۵ محقق خواهد شد.


قربانی با بیان اینکه عرق گیری و بسته بندی محصولات در این مجموعه انجام می‌شود، یادآور شد:محصولات گیاهی از افراد روستایی خریداری می‌شود.

وی بااشاره به اینکه همچنین در این مجموعه فروشگاه داروی گیاهی و پزشک طب سنتی فعال است، بیان کرد:در آینده‌ای نزدیک آشپزخانه احیای غذا‌های سنتی درمانی را راه اندازی خواهیم کرد.

جهاد تبیین را از خودمان شروع کنیم

قربانی در پایان بااشاره به اینکه کار را برای خدا و در راه خدا انجام دهیم، گفت:جهادگران وبسیجیان برای تحقق جهاد تبیین گام برداشته و در راستای آن از خود شروع کنند تا به مسیر باور برسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار