خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام گلچهره:

باید در بحث امر به معروف میدانی و به صورت گفتمان‌سازی عمل کنیم

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه تویسرکان گفت: ما نیاز داریم در بحث امر به معروف و نهی از منکر میدانی و به صورت گفتمان‌سازی عمل کنیم و از طرح مباحث نظری و تشریفاتی پا را فراتر بگذاریم.
کد خبر: ۹۵۵۶۲۴۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین گلچهره در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تویسرکان که در سالن جلسات شهید تیموری برگزار ش، اظهار کرد: یکی از مهمترین مجموعه‌ها در هر شهری متولیان موضوع امر به معروف و نهی از منکر هستند و یکی از مهم‌ترین جلسات جلسه پیرامون این موضوع است، چراکه وقتی قرآن با ملاک امر به معروف و نهی از منکر یک جامعه را می‌سنجد، آن را دلیل عامل بودن (خیر امت) معرفی می‌کند، این امر نشان از جایگاه رفیع و بلند امربه معروف و نهی از منکر دارد.

وی افزود: ما نیاز داریم در بحث امر به معروف و نهی از منکر میدانی و به صورت گفتمان‌سازی عمل کنیم و از طرح مباحث نظری و تشریفاتی پا را فراتر بگذاریم، تا خلأیی را که امروز در جامعه احساس می‌شود و آن فقدان اهتمام عمومی به مسئله امربه معروف و نهی از منکر است پر کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه تویسرکان با اشاره به نقش امر به معروف در جامعه گفت: دین اسلام، دین خنثی و بی‌اثر نیست، بلکه یک دین کنشگر و مطالبه‌گر است؛ دینی است که سکوت و بی‌تفاوتی را نمی‌پسندد و همیشه چشم غضب به افراد بی‌تفاوت در مسائل اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: تنها قیام ائمه (ع) که قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است برای امر به معروف و نهی از منکر است، و ما نسبت به مخاطبین آن با سه گروه انسان مواجه هستیم، گروهی همراهان امام حسین (ع) هستند که رستگارند و افرادی هم که مقابل امام ایستادند که گمراه هستند و اهل دوزخ، و در نهایت سومین گروه کسانی هستند که سکوت کردند که قطعا این گروه جزء مومنین به حساب نمی‌آیند و یا جز خائنین هستند یا موجب تقویت اهل باطل شدند و اینها ولی خدا و دین او را تنها گذاشتند.

گلچهره با اشاره به برخی روایات و تطبیق با جامعه کنونی گفت: امروز یکی از ضروریات جامعه دینی این است که دغدغه‌مندانه به شعائر الهی نگاه کنند و نسبت به کاهلین سهل انگار نباشیم.

*امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت سیاسی مومنین در جامعه

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در این جلسه گفت: هیچ انسانی نسبت به انسان دیگر حق امر ندارد چون امر مخصوص خداست و این حق با مجوز خداوند به انسان اعطا می‌شود که ما تحت عنوان ولایت از آن نام می‌بریم که سطح کلان و طولی  آن سلسله ولایت ائمه معصومین(ع) و ولایت فقیه و در سطح خرد ولایت پدر و مادر است و سطح افقی آن ولایت مومنین برهمدیگر است که با مجوز قرآن است که بتوانند صلاح جامعه را پیگیری کنند .

سرهنگ طیب فریادرس افزود: زمانی که بخواهیم صلاح جامعه را پیگیری کنیم اینجا است که امر به معروف و نهی از منکر آن هم با کلام قرآن مشروعیت پیدا می‌کند، مسئولیت سیاسی مومنین در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است چراکه در جامعه ایمانی همه مومنین باید نسبت به همدیگر مسئولیت داشته باشند.

وی با اشاره به وظیفه مومنین در قبال امر به معروف و نهی از منکر گفت: در قرآن با صراحت به امربه معروف و نهی از منکر اشاره شده است چراکه سلامت جامعه را به ارمغان می‌آورد و اسلام از ۱۴۰۰ سال قبل سلامت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را در تمام ابعاد به دوش مردم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر انداخته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار