خبرهای داغ:
سرلشکر سلامی:

بسیج دامنه‌ای جهانی دارد و می‌تواند نقشه سیاسی جهان را تغییر دهد/بسیج چشمه الهام، آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت ایران عزیز است/بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه بخش‌ترین نهاد جامعه است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بسیج دامنه ای جهانی دارد و نقشه سیاسی جهان را می تواند تغییر دهد و جوانان کشورهای اسلامی را با رسالت خود آشنا کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۸۵۶
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید کشور که امروز سه‌شنبه (30 آبان) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شدسردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این نشست اظهار کرد: همه با اعجاز امام خمینی ره آشنا هستیم که چگونه در جهان تجلی پیدا کرد و درخت تناور میهن اسرلشکر سلامی را پایدار ساخت.

بسیج دامنه ای جهانی دارد و نقشه سیاسی جهان را می تواند تغییر دهد

فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه زندگی برای مردم ما با بسیج سهل می‌شود، تصریح کرد: بسیج چشمه الهام، سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ پرتراکم این نهاد نیرومند نگاه کنیم، از ابتدا تا به امروز بسیج با عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری از آن حماسه باشکوه دفاع مقدس که راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست، راه غلبه را از درهم تنیدگی امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ حیات بشر بست و اذن غلبه به مستکبران نداد، سیاست‌ها، راهبردها، امیدها و آرزوهای آن‌ها را در درون حرکات عجیب و شگفت انگیز خود دفن کرد.

سرلشکر سلامی افزود: امروز بسیج به عنوان تفکری عمیق و قدرتی عظیم شناخته شده که موجب ایجاد این پدیده شگفت انگیز و عنصر قدرت ملی مبدل شده است که برای ایران عنصری موثر به حساب می آید.

وی گفت: بسیج امروز به عنوان بازویی موثر عمل کرده و قدرتمندترین تهدیدات را خنثی نموده است و از آنها فرصت هایی برای تراز قدرت کشور ساخته است.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: مهمترین عنصر قدرت ساز و مولد و الهام بخش رهبر بسیجی ماست،  وقتی آمریکایی ها از تحلیل قدرت خود نوشتند نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزما عنوان کردند.

وی افزود: رهبران آمریکا صاحب فضیلتی نیستند و این بیان خود امریکاست و به همین دلیل امریکا توان تبدیل قدرت به منفعت را از دست داده است و امروز این ضعف را در روند سقوط این قدرت می بینیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز مقاومت بدون داشتن توان خرید حتی یک تانک توانسته ماشین جنگی صهیونیست را از کار بیندازد و در میدان می بینیم که امروز قدرت ایمان بر تجهیزات پیشی گرفته است.

سرلشکر سلامی توضیح داد: امروز جغرافیای اسلام مکتب ساز است و همچون مکتب عاشورا انسان ساز عمل می کند و مردم ایران چون متصل به مکتب و رهبری متصل هستند.

وی گفت: سال گذشته در همین روزها تصوری به وجود آمده بود که می گفتند ایران به بی تعادلی بازگشت ناپذیری رسیده اند؛ اما امروز قدرت تغییر پذیری نظام را می بینند در حالی که خودشان دچار فروپاشی شده اند و امروز همه نگاه ها به ایران است.

سرلشکر سلامی، اظهار داشت: امروز ما با آرایه به هم پیوسته‌ای از بسیج در سرزمین‌های مختلف مواجه هستیم. انفصال به اتصال تبدیل شده است و آرمان‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کنند، از فلسطین و غزه تا کرانه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و ایران شما همه جا یک الگو، تفکر، اندیشه و آرمان مشاهده می‌کنید. این پیوستگی جزو اساسی‌ترین دستاوردهای بزرگی است که سال‌های اخیر حاصل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند چون در بحرانند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب میان صهیونیستها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه می‌بینید و مردم غزه در آرامش روحی هستند و از چیزی نمی‌ترسند.

وی افزود: جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین یافته است. یعنی جهان اسلام از یک مفهوم ساده در ادبیات سیاسی و یک واژه در نقشه جغرافیای سیاسی جهان به یک واقعیت کاملاً مجسم عینیت‌یافته و قابل عمل روی زمین تبدیل شده است. این به معنای آن است که جهان اسلام علاوه بر حاکمیت در حال تجدید بنای یک قدرت عظیم در سطح منطقه غرب آسیا، خلیج فارس و شرق آسیا است و نقطه توقفی بر این تفکر و اندیشه وجود ندارد.

سرلشکر سلامی افزود: امروز اسلام، مردم و رهبری عنصر اصلی قدرت در کشور ماست و دانشگاه پایه ایمان است و اساتید ما پیشرانان علم هستند که حکمت و علم را در کالبد دانشجویان می دمند و تا کشوری محو در اندیشه نشود به شکوه نمی رسد.

وی گفت: نقش کلیدی پیشرانی و پیشگامی امروز با اساتید دانشگاه است که فرصتی خاص را در اختیار ما قرار می دهد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم،‌ تاکید کرد: آن‌ها رفته بودند تا یک ملت از تحقیر دفن شدن زیر چکمه امپراتوری‌ها نجات پیدا کند. البته عمل آن‌ها نتیجه بخش بود چرا که آن‌ها بودند، پدیده تکفیر را با قوت آن فرمانده آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی توانستند از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند. این بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد. ممکن است در نقاطی عمل کند اما شعاع و میدان جاذبه و تاثیر آن جهانی است.

سرلشکر سلامی در ادامه سخنانش بسیج را فرمول حل مسائل به‌ظاهر لاینحل جامعه دانست و گفت: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه ما به‌واسطه آن آسان می‌شود.

وی ادامه داد: بسیج در میدان معادلات سیاسی و گاه نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد. این تفکر گسترش یافته از مرزها عبور کرده و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق، آرمان‌ها و رسالت‌های خود آشنا کرده است و آنان را همانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین، مجد، عظمت، شکوه و آرامش خود آماده کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار