خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را متناسب با سازمان خودمان بومی‌سازی و اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۵۳۶۶
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج که در آستانه هفته بسیج انجام شد، ضمن تبریک هفته بسیج برنامه‌های سازمان بسیج طلاب در هفته بسیج و سال جاری را تشریح نمود.

وی با اشاره به اقدامات هم‌افزای این سازمان با برنامه‌های ابلاغی معاونت‌های سازمان بسیج در بحث فرهنگی و اجتماعی گفت: ما در مجموعه‌ی خودمان برنامه‌ها را بومی‌سازی می‌کنیم، و برگزاری مراسم ویژه‌ی روز قشر که این برنامه از برنامه‌های بسیار ممتاز ماست در دوم آذر ماه مهمترین برنامه‌ی سازمان بسیج طلاب خواهد بود.

اعلام برنامه‌های سازمان بسیج طلاب کشور در هفته بسیج ۱۴۰۲

مسئول بسیج طلاب با اشاره به ابلاغ فرمان حضرت امام در تشکیل بسیج طلبه و دانشجو در یک پیام، افزود: ما امسال با همکاری بسیج دانشجویی یک برنامه‌ی ملی بسیار مهم در حرم مطهر امام برگزار خواهیم کرد تا ضمن تجدید بیعت با امام عزیز و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی از محضر شخصیت‌های بزرگ استفاده کنیم؛ به طور خاص در این برنامه میزبان رییس جمهور محترم خواهیم بود که چند هزار نفر از طلاب و دانشجویان در حرم مطهر امام حضور خواهند یافت و بصورت نشست تصویری استان‌ها نیز به این برنامه وصل خواهند شد که یکی از برنامه‌های مهم و اثربخش ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: دیگر برنامه فرهنگی ما گلباران و عطرافشانی مزار شهدا توسط طلاب و روحانیون بسیجی خواهد بود؛ همچنین دیدار و سرکشی از خانواده‌ی معظم شهدا این شخصیت‌هایی که واقعا حق حیات دارند بر ما دارند تکلیف همه‌ی ما است؛ که از برنامه‌های مستمر سازمانی ما درهفته‌ی بسیج است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، برپایی نمایشگاه تجلیل از بسیجیان نمونه را از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان برشمرد و اضافه کرد: در همین عرصه‌ها در نمایشگاه دوره‌ی توانمندسازی خواهران نمایشگاه بسیار خوبی برگزار کردیم.

وی به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، نیز اشاره نمود و گفت: یکی از کار‌های بسیار مهم و رسالت ویژه‌ی ما این است که همراه گروه‌های جهادی که بسیج سازندگی زحمت می‌کشند اعزام می‌کنند حتما یک عنصر تربیتی و یک مُبلّغ دینی اعزام کنیم که در این زمینه در بخش‌هایی موفق بودیم البته به طور صد در صد اتفاق نیفتاده.

مسئول سازمان بسیج طلاب کشور، سرکشی به مراکز تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی کمیته امداد در هفته‌ی بسیج، اعزام طلاب و روحانیون به مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز مختلف برای نقش‌آفرینی در بحث جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی را نیز جزء برنامه‌های این سازمان عنوان کرد، و افزود: تولید و انتشار محتوای سمعی و بصری و محتوایی که این روز‌ها در فضای مجازی نیاز است در دستور کار برنامه‌های ما خواهد بود.

وی با تاکید بر تکلیف سنگین جهاد تبیین علی‌رغم این که این روز‌ها عده‌ای تلاش می‌کنند مسایل اقتصادی را پررنگ کنند اذعان داشت: البته ما منکر مشکلات اقتصادی حتی فرهنگی اجتماعی در کشورمان نیستیم، اما واقعا دستاورد‌هایی که طی این چهل و چهار سال انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و به برکت رهبری داهیانه‌ی امام رضوان‌الله تعالی علیه و امام خامنه‌ای عزیز و نیز به برکت حضور و مشارکت بی‌نظیر مردم و حمایت‌های مردم این دستاورد‌ها بدست آمده باید تبیین بشود. باید گفته شود که ما انشاالله این را در طرح ملی جهاد تبیین در بخشی که مربوط به حوزه‌ی طلاب و روحانیون است دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی ابرازی امیدواری کرد: انشالله حق انقلاب اسلامی را، حق نظام اسلامی ایران، حقی که شهدا بر گردن ما گذاشتند، حقی که بسیج به عنوان یک مجموعه‌ی بی‌بدیل و بی‌نظیر به عنوان مهترین تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی بر دوش ما گذاشته است را ادا کنیم.

/ انتهای خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار