برگزاری کارگاه «جوانی جمعیت» در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

به مناسبت اولین روز از هفته بسیج، با مشارکت حوزه های ادارات کل استان، کارگاه «جوانی جمعیت» در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۲۱۶
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج از راهدان، کارگاه جوانی جمعیت ویژه مسئولین خواهر پایگاههای مقاومت بسیج ادارات کل استان با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه،نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام اصغری حسامیه در این جلسه گفت: گفتمان فرزند آوری می‌خواهد بگوید "تصمیم را درست بگیرید. لزوماً فرزند کمتر زندگی بهتر نیست" لذا بحث فرزندآوری برای این است که گفت‌وگوها واقعی باشد. ما باید گفتمان‌ها را به چالش بکشیم. گاهی می‌بینیم در خانواده‌هایی که فرزند بیشتری وجود دارد، همدیگر را پشتیبانی می‌کنند. در این خانواده‌ها استعدادهای بیشتری وجود دارد.


وی بیان داشت: در گفتمان‌ها باید شرایط اجتماعی متفاوت را باید در نظر داشته باشیم. نه داشتن یک فرزند گناه کبیره است و نه فرد با داشتن فرزند بیشتر جزو مجاهدین است. معیار اصل جریانات است.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان در ادامه افزود: چند فرزندی نشانه بی فرهنگی و تربیت نادرست نیست چه‌بسا خانواده‌هایی که با داشتن یک فرزند نتوانسته اند تربیت درستی داشته باشند.


وی در بحث جوانی جمعیت با اشاره به روایاتی با به چالش کشیدن سن جوانی گفت: در ابن زمینه ما با چالش هایی روبه‌رو هستیم؛ گفتمان جوانی جمعیت ناظر به سن جمعیتِ ایران نیست بلکه یکی از مؤلفه های آن سن است. غالباً وقتی سن بالا می‌رود معیارهای جوانی هم کم می‌شود. یکی از معیارهای جوانی جمعیت، بحث سن است. خیلی‌ها می‌گویند: سن جوانی ضیق نیست و این بستگی به این دارد که از چه جامعه‌ای کسی بخواهد آن را تحلیل کند.


اصغری حسامیه گفت: موضوع سن بیشتر در صفات معرفی می شود و جمعیت جوان در ویژگی ها دیده می شود و ویژگی های جوانی، یک معیار دیگر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار