خبرهای داغ:
سرلشکر سلامی:

طوفان الاقصی استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری بود

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری رخ داد انعکاس و بازتابی از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده و آواره کرده‌اند و عزت و آرامش و امنیت و پیشرفت آنان را گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۲۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، در تجمع سراسری «حمایت از کودکان مظلوم غزه» که عصر امروز، شنبه (۲۷ آبان)، در میدان انقلاب تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق، غیرت دینی، تعصب الهی برای حمایت از کودکان غزه عزیز است، گفت: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری رخ داد انعکاس و بازتابی از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده و آواره کرده‌اند و عزت و آرامش و امنیت و پیشرفت آنان را گرفته‌اند.

وی افزود: از بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت منطقه شرق مدیترانه و شامات به انگلیس و فرانسه منتقل شد، دولت انگلیس با اعلامیه بالفور زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها از سراسر جهان به سرزمین فلسطین آماده کرد و اجازه داد ارتش سری هاگانا در فلسطین شکل بگیرد و جوخه‌های مخفی آن با عملیات‌های ترور، خانواده‌های فلسطینی را قتل عام می‌کردند و در فاصله ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ به تدریج غلبه نظامی صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها پدیدار شد.


سرلشکر سلامی اظهار کرد: دولت انگلیس سرزمین فلسطین را از ملت فلسطین غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها گذاشت. بعد از آن ماجراهای خطرناک و ویرانگری مانند کشتار و قتل عام مسلمانان در دیر یاسین در ۱۹۴۸ اتفاق افتاد و بیش از یکصد مسلمان فلسطینی به شهادت رسیدند و در ۱۹۵۶ ماجرای قتل عام روستای کفر قاسم رخ داد و اهالی این روستا را کشتند و جوانان فلسطینی را به میادین شهر و روستا آوردند و در مقابل چشم پدر و مادر، آنها را به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال ۱۹۸۲ که آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا، با تهاجم به لبنان، در حاشیه بیروت در یک قتا عام دو روزه، فلسطینیان ساکن در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا را به شهادت رساند و در این دو روز حدود ۴۰۰ هزار فلسطینی را شهید کرد.

وی افزود: فلسطینی‌ها آواره شده و به تونس، اردن، لبنان و سوریه رفتند و ملتی بدون سرزمین، بدون آب و خاک و بدون حق حاکمیت شدند و همه اینها به دست اربابان جنایت جهانی انجام گرفت که سالهاست منطقه جهان اسلام را تحت تأثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه و استعمارگرانه خود قرار داده‌اند و ثروت‌های معنوی و هویت دینی و همه ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه قدرت جهانی شوند در اختیار گرفته‌اند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این ماجرا همچنان ادامه دارد، گفت: آنچه که مهم است این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند؛ مقاومت‌های قهرمانانه‌ای صورت گرفت، از ۱۹۳۵ که عزالدین قسام در حیفا به شهادت رسید تا امروز که شهادت جزو لاینفکی از زندگی مسلمانان فلسطینی است، مقاومت در این سرزمین مبارک، که خداوند آن را به برکت مسجدالاقصی، حول و پیرامون آن را مبارک گردانیده است، ادامه دارد.

 

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: نبردهای سنگینی بین مسلمانان و صهیونیست‌ها در سال‌های متمادی صورت گرفت اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی، نهضت فلسطین احیا شد. فلسطینی‌ها که تا آن زمان با سنگ و فلاخن به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند، به تدریج مسلح شدند. حتی وقتی در باریکه غزه و کرانه باختری، کاملاً و ۳۶۰ درجه در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح کنند.

 

وی ادامه داد: در ادامه این تجهیز، نبردهای ۳۳ روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در ۲۰۰۸ و جنگ ۲۲ روزه و بعد از آن جنگ‌های ۸ روزه، ۵۱ روزه، ۱۱ روزه و سرانجام طوفان الاقصی رخ داد که در هم شکننده تمام امید و آرزو و احساس آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها و باطل‌کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها از خود در جهان نشان داده بودند و شکست‌دهنده ظرفیت ارعاب و هراسی بود که برای مسلمانان و فلسطینی‌ها ساخته بودند.

 

سرلشکر سلامی تصریح کرد: طوفان الاقصی نشان داد نه کمک‌های خارجی و دولت‌های خارجی همانند آمریکا می‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند ـ زیرا قبل از اینکه آمریکایی‌ها برسند، مسلمانان و فلسطینیان می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند. معمولاً آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است حتی این بار هم ماجرا به همین شکل انجام شد ـ نه اعتماد به ارتش صهیونیستی که از خود یک ارتش افسانه‌ای ساخته بود، آن هم دیگر نمی‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین براندازانه علیه رژیم صهیونیستی باشد، نه آن دستگاه اطلاعاتی مخوف و پیچیده‌ای که صهیونیست‌ها با تکیه بر آن شب‌ها آرام می‌خوابیدند و نه امنیت داخلی این رژیم.

 

وی ابراز کرد: طوفان الاقصی نشان داد فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم تا شرایط عادی فقط ۸۰ کیلومتر است و فاصله زمانی از آغاز یک عملیات بزرگ نظیر بیت‌المقدس ما در دفاع مقدس، فقط ۴۸ ساعت است. از شمال فقط ۱۲۰ کیلومتر و از جنوب ۸۰ کیلومتر و از شرق چیزی کمتر از ۶۰ کیلومتر، فاصله جغرافیایی است تا یک حرکت اقصی‌مانند، یک طوفان دیگر، این رژیم را در هم بشکند و آن را متلاشی کند اما آنچه که در پس آن اتفاق افتاد مهم است؛ جبهه غرب، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و بعضی دولت‌های منافق در کنار آنان، یک شکست اخلاقی عظیم را در جهان تجربه کردند.

 

سرلشکر سلامی یادآور شد: ارزش‌های واقعی آمریکایی که مترادف با جنایت، کشتن انسان‌های بی‌گناه، محاصره سرزمین‌های مسلمانان، اجازه ندادن به رسیدن به آب، غذا و سوخت به مردم بی دفاع است، نشان دادند که واقعیت آن‌ها چقدر نزد جهانیان نفرت‌انگیز است. آمریکا چهره واقعی‌اش را نشان داد، انگلیس نیز همین‌گونه. اما آن‌ها باید بدانند هیچ یک از این اقدامات مانع و عاملی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس، حتی آن ۲۵ سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کردند نیست و بلکه به نظر می‌رسد، بسیار نزدیک‌تر و فوری‌تر و در دسترس‌تر در حال فرارسیدن است. این واقعیت را هیچکس نمی‌تواند انکار کند.

 

در حال تکمیل...

ارسال نظرات
پر بیننده ها