خبرهای داغ:
در تحلیلی که می خوانیم از آمریکایی صحبت می کنیم که خود را در ظاهر یک ابر قدرت بین المللی می شناسد، اما با عواملی در سیاست داخلی و خارجی روبروست که خود در حال اتفاق است و در این مقاله از این مهم صحبت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۸۹
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

آینده رو به افول آمریکا

به گزارش شهروندخبرنگار خبرگزاری بسیج، آمریکایی که خود را در ظاهر یک ابر قدرت بین المللی شناخته، امروزه با عواملی که در سیاست داخلی و خارجی خود در حال اتفاق است باعث شده تا آینده ای رو به افول برای آن کشور شناخته شود، در ادامه عواملی که باعث شده آمریکا رو به افول حرکت کند گفته میشود.

مشکلات سیاسی: چند دوره ریاست جمهوری در آمریکا باعث شده است که کشور با ناآرامی‌های سیاسی و عدم توافقات دولت و مجلس روبرو شود. ناتوانی در تصمیم‌گیری و عدم پاسخگوئی به چالش‌های داخلی و خارجی، باعث شده است کشور اعتبار خود را در سطح جهان از دست داده و نظام جامعه را به خطر بیاندازد.
ضعیف شدن قدرت اقتصادی: آمریکا در گذشته به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ جهان شناخته می‌شد، اما در سال‌های اخیر، رقابت با دیگر کشورها و ناتوانی در حفظ رشد پایدار، باعث کاهش قدرت اقتصادی آمریکا شده است. همچنین، بحران‌های مالی و تورم نیز تاثیرات منفی خود را بر اقتصاد آمریکا گذاشته است.
بی توجه بودن به آموزش و پژوهش: در سال‌های گذشته، آموزش و پژوهش در آمریکا به عنوان یک صنعت به روز شناخته می‌شد. اما در حال حاضر، موقعیت کسب و کار و سودآوری بالاتر از تحقیقات علمی قرار گرفته است. عدم توجه به آینده و نبود استعداد جوانان در حوزه‌های علمی و فناوری، باعث کاهش قدرت آن کشور شده است.
اعتراف به بحران نظامی در کشور،درسال های اخیر آمریکا با توجه به دخالتی که در امور نظامی منطقه داشته، مجبور به سرمایه گذاری در امور نظامی بود که با اعتراف به اینکه تمامی این هزینه ها و تلاش بی نتیجه بود و حتی موقعیت بین المللی خود نیز تضعیف شد.

با تحلیلی از عرفان نصیری

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها