معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت:به مناسبت هفته کتاب بیش از ۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان های استان اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۵۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور محبی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.

 معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها اهدای ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان‌های استان جهت برگزاری نمایشگاه است.

 

محبی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام با حضور مسئولین استانی ناشران مؤلفان و نویسندگان مروجان کتاب‌خوانی و فعالان حوزه کتاب، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با حضور نمایندگان ناشران و نویسندگان کتابداران، بررسی کتاب تاریخ‌ادبیات ایلام نوشته علیرضا شوهانی، رونمایی از تازه‌های نشر، تجلیل از فعالان و خدمات حوزه نشر و دیدار با ناشران و اصحاب قلم دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

 

 این مقام مسئول تصریح کرد: دیدار با ناشران و اصحاب قلم با اولویت ناشران جوان، فعال در محل مصلای شهر ایلام و همه شهرستان‌ها، برپایی میز خدمت و ایستگاه اهدای کتاب، بازدید از کتابخانه‌های عمومی سطح استان با همراهی مسئولان کتابخانه‌های عمومی ایلام، برگزاری برنامه نقد و بررسی کتاب آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر، رونمایی از تازه‌های نشر توزیع هدفمند و اهدای کتاب، بازدید از کتاب‌فروشی‌های شهر ایلام با حضور اساتید و اهل‌قلم، تجلیل از ناشران و نویسندگان و فعالان حوزه نشر آثار چاپ شده در سال ۱۴۰۲، اهدای کتاب به مدارس مساجد ادارات، بررسی مسائل و مشکلات کتاب‌فروشان بازدید از کتاب‌فروشی‌های استان و خرید کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

ارسال نظرات