خطیب موقت نمازجمعه ایلام گفت: آنچه امروز در غزه اتفاق افتاده است، نتیجه حمایت‌های آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی است
کد خبر: ۹۵۵۲۹۷۳
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

 به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس الله سراج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، اظهار کرد: مظلومیت باریکه غزه و رشادت مردان و زنان فلسطینی که با دستان خالی در برابر ابرقدرت آمریکا و رزِم غاصب صهیونیستی ایستاده‌اند، مسئله مهم امروز جهان است.

 

 وی با بیان اینکه مسئله اصلی امروز در پشت‌صحنه جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، آمریکای جنایت‌کار قرار دارد، افزود: از روز اول جنگ در غزه، در واقع پل هوایی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا و کشورهای غربی برای انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات نظامی به این رژیم غاصب برقرار شده و به کشتار انسان‌های بی‌گناه در غزه کمک می‌کنند.

 

 حجت‌الاسلام سراج یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی در حالی با حمایت و چراغ‌سبز غرب و آمریکا به ساکنان غزه یورش برده است که کشورهای عربی و اسلامی فقط به محکومیت و برگزاری جلسات بسنده می‌کنند و این کشورها بایستی به‌جای جلسات و محکوم‌کردن زبانی، تدابیر و اقدامات عملی برای مقابله با تجاوز آشکار رژیم جنایت‌کار صهیونیستی داشته باشند.

 

 خطیب موقت نمازجمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه شرکت در انتخابات پارلمانی آن‌قدر بالا است که هرکسی تمایل و امکان ثبت‌نام برای نمایندگی ندارد چرا که هیچ امکانات و امتیاز خاصی نیز در اختیار فرد پیروز در انتخابات قرار نمی‌گیرد، اما در کشور ما تعداد زیادی برای راهیابی به مجلس ثبت‌نام می‌کنند و رقابت برای پیروزی در این عرصه بالا است.

وی با انتقاد از اینکه هزینه شرکت در انتخابات در ایران، پایین و تعداد جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان زیاد است، از شورای نگهبان و هیئت نظارت خواست تا نسبت به برگزاری یک انتخاب سالم و بدون تخلف، نظارت و جدیت بیشتری اعمال شود.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سراج با اشاره به برخی تخلفات انتخاباتی در دوره قبل در این استان، تأکید کرد: نشستن بر روی صندلی مجلس که با اخذ رأی بیشتر برای ورود به مجلس بر پایه تخلفات انتخاباتی باشد، شرعاً و اخلاقاً غصبی است.

 

 خطب موقت نمازجمعه ایلام با انتقاد از دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و امور مختلفی که در حیطه وظایف آنها نیست، تأکید کرد: نماینده مجلس هیچ حق و اختیاری در عزل و نصب مدیران ندارد.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سراج در ادامه به برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید خزل اشاره کرد و گفت: استقبال پرشور مردم از این یادواره نشان داد که مردم دنباله‌رو آرمان‌ها و اهداف شهدا هستند و بین آنها و شهیدان فاصله نیست.

 

 وی با تأکید بر پیگیری و جدیت مسئولان برای شروع فعالیت منطقه آزاد مهران، تصریح کرد: راه‌اندازی و شروع به فعالیت منطقه آزاد مهران بایستی باید از سوی مسئولان استانی به‌طورجدی پیگیری شود چرا که فعالیت منطقه آزاد مهران بر کاهش معضل بیکاری و افزایش درآمد خانواده‌های استان تأثیرگذار خواهد بود.

خطیب موقت نمازجمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: طبق بررسی‌های آماری سرانه مطالعه در کشور و استان ما خیلی کم است و وجود فضای مجازی و اینترنت میزان مطالعه کتاب را به حد صفر رسانده که این موضوع موجب مظلومیت و مهجوریت کتاب در بین آحاد مردم شده است و البته نکته مهم اینکه کتاب‌ها نیز باید از نظر محتوایی فاخر و آموزنده باشند.

 

 وی با انتقاد از وضعیت هسته مرکزی شهر ایلام و چالش ترافیک سنگین در این منطقه و عدم وجود فضای سبز در این نقطه از شهر، وجود یک پارکینگ طبقاتی را برای هسته مرکزی شهر ایلام ضروری برشمرد و گفت: وضعیت شهر از نظر نظافت و جمع‌آوری زباله‌های انباشته شده مناسب نیست و بایستی اقدامات مناسبی در سطح شهر به‌ویژه در زمین‌های خالی برای جلوگیری از انباشت زباله انجام شود.

 

 امام‌جمعه موقت ایلام با قدردانی از تلاش‌های وزارت نیرو در تابستان سال جاری و سال گذشته در جلوگیری از قطعی برق، ابراز کرد: در ۲ سال گذشته در حوزه تأمین برق نقاط مختلف کشور در اوج مصرف پیک واقعاً شاهکار صورت‌گرفته و در این حوزه ایده‌آل عمل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار