زنجان _ اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان در حسینیه اعظم با تکیه بر شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه (س) زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۶۰
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ فرحروز فاتحی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی آیه‌های ایثار و تلاش امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» با محوریت شخصیت حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: بنیاد فرهنگی آیه‌های ایثار با هدف شناسایی جامعه هدف از میان مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان در سراسر کشور کار خود را آغاز کرده است.

وی به برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده در این بنیاد اشاره کرد و گفت: از اینرو برنامه‌های ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مقاومت، فعالیت‌های هنری و برگزاری کنگره شعر زنان عاشورایی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی آیه‌های ایثار و تلاش گفت:این کنگره دو بار در آستان قدس رضوی، یکبار در حرم شاهچراغ و امروز هم در حسینیه اعظم زنجان برگزار شده است.

شهردار زنجان نیز در سخنانی از حسینیه اعظم زنجان همچون نگینی درخشان یاد کرد و گفت: آوازه عزاداری زنجانی‌ها در این مکان مقدس شهره عام و خاص است.

علیرضا فیروزفر به عزاداری‌های مردم زنجان در هشتم محرم اشاره کرد و گفت: به علت عظمت و بزرگی این رویداد هر سال صد‌ها میزبان خارجی در زنجان حضور پیدا می‌کنند.

به گفته وی، حسینیه اعظم زنجان میعادگاه عاشقان امام حسین (ع) و بزرگترین قربانگاه جهان است چرا که عزاداران با عشق و علاقه قربانی‌های خود را برای نشان دادن ارادت به مولای خود تقدیم می‌کنند.

در ادامه این مراسم از دو کتاب «بانوی نخستین» و «کتاب جای تو خالیست» رونمایی شد.

۷۰۰ اثر از ۴۰۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از پنج کشور خارجی نیز آثاری دریافت شده بود. آثار دریافتی توسط داوران ارزیابی و ۳۰۰ اثر قابل ارائه و ۲۰ اثر برگزیده شد.

ارسال نظرات