چه خبر از قطار سنندج ـ تهران؟

برنامه حرکت قطار سنندج تهران و بالعکس پس از گذشت سه روز از افتتاح رسمی ۱۸ساله، آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۰۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سنندج، از این پس کردستانی‌ها می‌توانند ساعت ۱۰ شب روز‌های سه شنبه و جمعه با این قطار راهی تهران شوند و مسیر برگشت خود را نیز روی ساعت ۱۰ صبح تنظیم کنند.

چه خبر از قطار سنندج ـ تهران؟
معاون امورعمرانی استاندار کردستان با اشاره به اتصال استان کردستان به راه‌آهن سراسری، از پیش‌فروش بلیط‌های این خط خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند از این به بعد برای سفر ایمن به تهران از قطار استفاده کنند.
حبیبی با بیان اینکه قطار سنندج تهران ظرفیت ۳۰۰ مسافر رادارد افزود:در این قطار امکانات رفاهی خدماتی همچون سیستم‌های صوتی تصویری، توزیع بسته‌های غذایی و رستوران وجود دارد.
وی به وجود پارکینگ مجزا برای پارک خودور مسافران در ایستگاه راه آهن سنندج اشاره کرد و گفت: با هماهنگی راهداری و شهرداری زیرساخت حمل و نقل مسافران با خودرو‌های عمومی نیز انجام خواهد شد.
حرکت در این خط ریلی در بازه زمانی ۶ ساعت و نیم از سنندج به تهران صورت خواهد گرفت.
پروژه راه‌آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.
طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است واین خط راه آهن یک خطه، دارای عرض مسیر ۶ متر و طول پل‌ها ۲ هزار و ۵۲۴ متر است.
ظرفیت انتقال مسافر در سال ۳۰۰ هزار نفر  و باری ۵۰۰ هزار تن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش می یابد.
پروژه راه آهن همدان- سنندج پس از گذشت ۱۸ سال و با حمایت‌های دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار، با حضور رئیس جمهور و شماری از وزیران دولت و مقام‌های استان کردستان به شبکه راه‌آهن کشور پیوست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار