خبرهای داغ:
بهادری جهرمی در خصوص تامین مسکن روستایی گفت: دولت با واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین در بخش روستایی گام موثری برداشته است.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۵۵
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، بهادری جهرمی، چهره شاخص دولت سیزدهم است که در اغلب شرایط زمانی با حضور در میان اقشار مختلف مردم با روشنگری و جهاد تبیین سعی کرده نقش موثر خویش را در اطلاع رسانی و رفع شبهات نسبت به دولت نشان دهد.

در مراسم دیدار با دانشجویان دانشگاه های استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد نقد عملکرد دولت سیزدهم و اقدامات دو ساله رییس جمهور و کابینه، مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت. ابتدا مطالبی در خصوص غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی عنوان شد و پس از آن با شنیدن نقدها و پرسش ها، پاسخ های مستدل ارایه نمود.

 انتقاد به نحوه اطلاع رسانی دولت، کمبود خوابگاه برای دانشجویان، وضعیت بغرنج دانشگاه فرهنگیان کشور به خاطر کمبود امکانات، همسان سازی حقوق، فرار نخبگان و مهاجرت پزشکان، افزایش دستمزد کارگری و پزشکان، مسکن و جوانی جمعیت از محورهای اصلی این جلسه بود.

جلسه آذری جهرمی برخلاف دوره های گذشته پرسش دانشجویی که با هیجان جوانی همراه است فضای آرام و گفتمان منطقی حاکم بود. خبرگزاری بسیج مشروح جلسه دیدار و گفتگوی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با دانشجویان قزوین را طی گزارشی به اطلاع مخاطبان می رساند.

سیزده آبان بیداری یک ملت برابر سلطه مستکبران بود

  بهادری جهرمی سخنگوی دولت ابتدا ضمن گرامی داشت سیزده آبان و تقابل با استکبار افزود: سالروز ۱۳ آبان سالروز ایامی است که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم ۱۵ سال بعد از تبعید امام خمینی(ره) و یکسال بعد از جنایت رژیم پهلوی و آمریکا در کشتار دانش آموزان انتقام خود را از آمریکا گرفتند و نشان دادند جنایات آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود.

سخنگوی دولت سیزدهم عنوان کرد: در ۱۳ آبان نوجوانان با فریاد حق طلبی و استقلال طلبی مرکز فتنه و لانه جاسوسی بر علیه ملت ایران را فتح کرده و نقشه‌های رژیم آمریکا را برملا کردند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در سفارتخانه یک کشور دستگاه‌های جعل شناسنامه و یا پلاک خودرو وجود داشته باشد، ادامه داد: ایالات متحده و سایر هم پیمانان او و مهم‌تر از همه رژیم صهیونیستی از استقلال و بیداری ملت‌ها واهمه دارند.

بهادری جهرمی ادامه داد: این رژیم‌ها از اینکه ملتی کنترل سرنوشت خود را به دست گرفته و تلاش کنند آینده خود را خود مشخص کنند ترس دارند چون می‌دانند که اگر ملت‌های آزاده به دنبال تعیین سرنوشت خود باشند حقایق این رژیم‌های سلطه گر برای دنیا برملا می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز بعد از ده‌ها سال از این واقعه، جمع شدن شما جوانان و نوجوانان در کنار یکدیگر بیانگر این پیام بزرگ برای سردمداران و استکبار است که این جوانانی که امروز می‌بینید در میدان حضور دارند مسیر نوجوانان و جوانان سال ۵۷ را ادامه داده و آن را تأیید می‌کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این جوانان همان جوانانی هستند که کارتر رئیس جمهور آمریکا را با اقدام انقلابی و خودجوش خود برکنار کردند، تاکید کرد: گروه محدودی از دانشجویان و دانش آموزان کاری را کردند که صدای آن در گوش تاریخ مانده و تاریخ و آمریکا فراموش نمی‌کند که چگونه این اقدام پایه‌های میز ریاست جمهوری کارتر را لرزاند.

 اجرای سند ۲۰۳۰ برای استحاله دانش آموزان و دانشجویان بود

وی با بیان اینکه جوانان امروز فلسطین و غزه نیز همان جوانانی هستند که برای دفاع از حق به سرقت رفته خود قیام کرده و مجاهدت می‌کنند، اضافه کرد: بدون شک نتیجه قیام جوانان فلسطینی نیز به زیر کشیدن رژیم صهیونیستی و مسئولان این رژیم غاصب از مسند قدرت خواهد بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: امروز حضور جوانان و جوانان در این راهپیمایی با شکوه نشان می‌دهد امریکای جنایتکار هرچقدر برای سند ۲۰۳۰ هزینه کند نتیجه نخواهد داد چون جوانان و نوجوان ایرانی بیدار و از نسل شهید بابایی است.

وی گفت: نظام سلطه باید بداند هرچه اقدامات دیپلماتیک، سیاسی و رسانه‌ای انجام دهد یک آرمان علی وردی برای برملا کردن نقشه‌های او کافی است.

حوادثی کام ملت را تلخ کرد که خدمات دولت دیده نشد

 جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر ضعف رسانه ای دولت تشریح کرد: ابتدای شروع به کار دولت حوادث تلخی در کشور رقم خورد و کام مردم تلخ گشت، در این شرایط که همه نگران و تلخ کام هستند شما هزار گزارش مثبت بدهید تاثیر گذار نیست بلکه انزجار بیشتری ایجاد می کند در حال حاضر دولت با ایجاد شرایط مناسب و آرام به دنبال اطلاع رسانی صحیح و درست است تا پل ارتباطی با مردم را حفظ کند.

در ادامه این جلسه سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویا‌ن مبنی بر اینکه آیا دولت اجرای طرح اهدای زمین رایگان را متوقف کرده است، گفت: هدف گذاری امسال دولت اهدای ۵۰۰ هزار قطعه زمین رایگان به افرادی است که می خواهند سازنده مسکن باشند و تاکنون نیز ۳۵۰ هزار قطعه زمین نیز واگذار شده است.

وی همچنین به واگذاری زمین در بخش های روستایی اشاره کرد و افزود: واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین رایگان در بخش روستایی نیز برای سال جاری هدف گذاری شده که پیش بینی می‌شود در سال جاری به طور کامل محقق شود. در این دولت سطح تسهیلات افزایش پیدا کرد و در روستاها اقدام به ساخت مسکن یا واگذاری زمین شده که در این خصوص تسهیلات بلندمدت ۳۵۰ میلیونی در نظر گرفته شده و در شهرها نیز این روند ادامه دارد.

دولت گذشته خودش را مسئول تولید مسکن نمی دانست

جهرمی افزود: در گذشته وزیر مسکن با مصاحبه اعلام کرد وظیفه ما ساخت مسکن نیست لذا یک خلا در این خصوص به وجود آمد و انباشت تقاضا باعث افزایش قیمت مسکن و اجاره شد. از ۵۰۰ هزار زمین هدف گذاری شده تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار قطعه واگذار و ثبت شده است. اما با تلاش های سنگین و شبانه روزی و سیاست گذاری درست توانستیم قیمت مسکن را تثبیت کنیم و به بازار ثبات و آرامش حاکم کنیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص اینکه اصلی ترین شعار دولت سیزدهم مبارزه با فساد بود، آیا اقداماتی در این خصوص انجام شده است، این چنین پاسخ داد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مبارزه با فساد مشخص است و در این زمینه پیشگام بوده و شماره تماس ۱۷۷۷ نیز جهت اعلام گزارش فساد در نظر گرفته شده است و در خصوص فرماندار قزوین که توسط قوه قضاییه بازداشت شد، دعوت کنید از دست اندرکاران این دستگاه مطالبه کنید و پاسخ های مستدل از مسئول قوه دریافت خواهید کرد و این موضوع را به چالش علمی تبدیل کنید.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با دریافت گزارشات از طریق سامانه تلفنی ۱۷۷۷، موضوع در بازرسی ویژه مورد بررسی قرار می گیرد. البته که نگاه دولت در این زمینه پیشگیری است تا در ابتدا اتفاق و تخلفی صورت نگیرد، دولت و شخص آقای رییسی پرونده اش در قوه قضاییه مشخص است و مبارزه با فساد جز برنامه های راهبردی ایشان بوده است به همین خاطر گشت ارشاد ویژه مسئولان دستگاه ها انتخاب کردند که بازرس ویژه با اختیار تام تفویض اختیارات رییس جمهور و کابینه. دولت مستقل عمل کرده و تاکنون از انتصابات مورد دار و مفاسد زیادی جلوگیری کرده است.

توجه دولت به همه اقشار

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا افزایش میزان حقوق دانشجویان تخصصی پزشکی در بودجه دولت مدنظر قرار داده شده یا نه نیز گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم حقوق دانشجویان تخصصی پزشکی ۳۰ میلیون ریال بود اما طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم این میزان به ۱۱۰ میلیون ریال افزایش یافته است، نگاه دولت عدالت محور بوده و تلاش شده فاصله طبقاتی در بحث افزایش حقوق را با حمایت از اقشار آسیب پذیر کاهش دهد.

 روند دولت به سمت افزایش دستمزدهاست، در دولت گذشته این مبلغ ۳میلیون بوده و امروز پس از ۲ سال به ۱۱میلیون تومان افزایش پیدا کرده است پس نشان دهنده توجه دولت به همه اقشار است.

جهرمی افزود: با افزایش یکسان سازی دستمزدها مخالفم، وقتی شخصی ۴۰ میلیون حقوق می گیرد با افزایش ۳۰ درصدی حقوق ۱۲ میلیون اضافه می شود اما کارگری که ۴ میلیون تومان دریافتی دارد با ۳۰ درصد افزایش ۱ میلیون و دویست هزار تومان افزایش پیدا می کند و اینجا رویکرد عدالت طلبانه نیست بلکه رفتن به سمت شکاف طبقاتی است.

مصوبه دولت گذشته مبنی برفروش زمین و ساختمان دانشگاه برای هزینه های جاری تکان دهنده بود

سخنگوی دولت در پاسخ به بسیج دانشگاه فرهنگیان مبنی بر نداشتن خوابگاه برای افراد متاهل گفت: با شروع بحران کرونا واحدها و دروس به صورت مجازی بود و از خوابگاه ها استفاده نمی شود و ساخت و سازی هم اضافه نشده بلکه برخی از خوابگاه ها تخریب و نیاز به مرمت داشت دولت سیزدهم در این حوزه میراث دار وضعیت بغرنجی بود. در دولت گذشته مصوب شده بود به دلیل نداشتن بودجه دانشگاه ها با فروش زمین ها و ساختمان هزینه جاری پرسنل را بدهند با این روند ما توانستیم علاوه بر تامین بودجه و افزایش درآمدها ساخت و ساز تعدادی خوابگاه را در دستورکار قرار دهیم.

در پرداخت دستمزدها نگاه دولت عدالت محور است

سخنگوی دولت بیان کرد: نگاه دولت از ابتدا حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده و هست، در خصوص افزایش حقوق برای افرادی که دستمزد بالاتری داشتند ۱۰درصد و حداقل بگیران ۳۰ درصد پیشنهاد شد اما هر بار مجلس مخالفت کرد. در دولت گذشته دولت ۴۵هزار تومان یارانه پرداخت می کرد اما در حال حاضر ۵۰۰ هزار تومان که نشان دهنده توجه دولت به این مقوله است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر دین گریزی و دین ستیزی جوانان گفت: وقتی سند ۲۰۳۰ به جای سند اسلامی در مدارس تدریس می شود، انتظار آسیب در این حوزه هست، اما همین مردم ۵ میلیون پیاده روی اربعین می روند، ۴ میلیون در ماه صفر به زیارت امام رضا(ع) مشهد مقدس می روند بهتر از همه جوانب را در نظر بگیریم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها