خبرهای داغ:
فرمانده تیپ مردم پایه سپاه نینوا:

واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید/به برکت انقلاب اسلامی، استکبارستیزی فراتر از مرزهای ایران رفته است

سردار حمید مازندرانی گفت: واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید ، غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت.
کد خبر: ۹۵۵۱۳۳۱
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید/به برکت انقلاب اسلامی، استکبارستیزی فراتر از مرزهای ایران رفته است

سردار حمید مازندرانی، فرمانده تیپ مردم پایه سپاه نینوا به مناسبت ۱۳ آبان در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت: روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

مازندرانی در ادامه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) روحیه ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه ی خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.

وی اظهار داشت:: سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه تنها در برابر «اللّه » سر تعظیم فرود بیاورند و جز او، همه را طرد کنند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه نینوا در پایان تصریح کرد: واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار