نماینده، ولی فقیه در استان گیلان:

«تحلیل سیاسی و روشنگری» لازمه تحقق جهاد تبیین است/ دشمن به‌دنبال شبهه‌افکنی و جریان‌سازی است

همایش استانی فرماندهان و هادیان سیاسی سپاه قدس گیلان با موضوع «رسالت جهاد تبیین در اسلام» مسئله "تحلیل سیاسی" برگزارشد
کد خبر: ۹۵۵۰۹۲۸
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

«تحلیل سیاسی و روشنگری» لازمه تحقق جهاد تبیین است/ دشمن به‌دنبال شبهه‌افکنی و جریان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله فلاحتی در همایش استانی فرماندهان و هادیان سیاسی سپاه قدس گیلان با موضوع «رسالت جهاد تبیین در اسلام» مسئله "تحلیل سیاسی" را یکی از لوازم تحقق جهاد تبیین دانست و گفت: دشمن به‌دنبال شبهه‌افکنی و جریان‌سازی است و تحلیل سیاسی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، شبهه را از بین ببرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبر خدا هم مامور به مشورت با مردم شد تصریح کرد: بها دادن به نیروهای تحت امر از جمله اهداف این کار بود، از سوی دیگر آیندگان متوجه می‌شدند که بی‌نیاز از تحلیلگران و پیش‌بینی‌کنندگان حوادث نیستند.

 

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه همه مدیران در مجموعه خود نیازمند تحلیگران سیاسی هستند تا در مواقع بروز حوادث و بحران‌ها، جامعه دچار پریشانی نشود افزود: در شرایط مختلف، دشمنان از وجود خلأ‌ها استفاده کرده تا مردم را به سوی خود جذب کند اما تحلیل سیاسی منجر به دفع پریشانی در برابر دشمن خواهد شد.

 

امام جمعه رشت با اشاره به ثمرات و دستاوردهای تحلیل سیاسی در معنای عام خاطرنشان کرد: اولین دستاورد تحلیل سیاسی، زوال شبهه است.

 

 

وی ادامه داد: هر بحرانی چه در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد و…ایجاد شبهه می‌کند، در جریان آشوب‌های سال گذشته نیز دشمنان چنان ایجاد شبهه کرده بودند که برخی خودی‌ها هم تحت تاثیر این شبهات قرار گرفته بودند.

«تحلیل سیاسی و روشنگری» لازمه تحقق جهاد تبیین است/ دشمن به‌دنبال شبهه‌افکنی و جریان‌سازی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اهمیت ارتقاء اندیشه سیاسی در جامعه و ارتقاء مواجهه با اتفاقات مختلف خاطرنشان کرد: دشمن همواره به‌دنبال شبهه‌افکنی و جریان‌سازی است.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی نیز اقدام به ایجاد شبهه کردند افزود: تحلیل سیاسی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، شبهه را از بین ببرد.

 

 

امام جمعه رشت،‌ اثر بعدی تحلیل سیاسی را دیدن افق‌ها بیان کرد و افزود: تحلیل سیاسی‌ موجب‌ می‌شود تا مردم، تحلیلگران و مخاطبانشان در عرصه جهاد تبیین، افق‌ها را دیده و روشن ببینند و لذا کسی در مدیریت جامعه به‌ویژه در شرایط بحرانی موفق خواهد بود که بتواند ضمن دیدن افق‌ها، آن را روشن ببیند.

 

وی ادامه داد: در جامعه ما نیز یک عده با وجود اینکه شاهد رشد جامعه هستند اما این موفقیت برای آنان روشن و ملموس نیست زیرا وجود بعضی حوادث و مشکلات باعث عدم روشن بودن افق‌ها می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان فرموده بودند “گرانی‌ها و تورم باعث شده که کارها و خدمات دولت دیده نشود”

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به افق‌نگری امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها از جمله سپاه، کمیته امداد و بسیج که آثار و برکات‌ زیادی از خود بروز داده‌اند، با دستور امام(ره) تشکیل شدند که نشان‌دهنده افق‌نگری امام(ره) است.

 

آیت‌الله فلاحتی موضع‌گیری به‌موقع را سومین دستاورد بزرگ تحلیل سیاسی‌ دانست و بیان کرد: تحلیل سیاسی‌ موجب می‌شود تا مردم، مدیران و عالمان و فرهیختگان و… تصمیم‌گیری به‌موقع داشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرموده بودند “یک عده در کربلا آمدند اما به‌موقع نرسیدند”.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه تحلیل سیاسی، فراگیری تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به‌همراه دارد تصریح کرد: یک عده در جامعه تصمیم‌سازند اما نقش کلیدی ندارند؛ امروز رسانه‌ها، جرائد،‌ مؤلفان، مبلغان، توده‌های مردم و سایر طبقات برای نظام اسلامی تصمیم‌سازند اما در عرصه تصمیم‌گیری نقشی ندارند و تحلیل سیاسی در این میان موجب می‌شود تا مردم تصمیم‌سازی را یاد بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین به مردم قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌دهد افزود: تحلیل‌گر سیاسی باید مخاطبان خود را مدیریت و رهبری‌ کند؛ در عرصه جهاد تبیین وقتی انسان کلی‌گویی می‌کند، بسیاری از مخاطبان دقت می‌کنند که شخص در آن موضع خاص چه‌ چیزی را هدف قرار داده است.

 

امام جمعه رشت ادامه داد: یک تحلیل‌گر سیاسی خودش باید هوشمندی لازم را در عرصه تحلیل داشته باشد و مخاطبانش را زیبا، جامع و به‌موقع مدیریت کند و بحران‌ها را زودتر از دیگران پیش‌بینی کند و ضمن دیدن افق‌ها، آن‌ را روشن ببیند.

 

وی به افق‌نگری رهبر معظم انقلاب اشاره کردو گفت : ایشان بسیار هوشمند و بنده خالص خدا هستند و هرکسی‌که بنده خالص خدا باشد خداوند چنین ویژگی‌هایی به او عنایت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار