رییس اداره فرهنگ و ارشاد مشگین‌شهر:

روستای «پریخان» مشگین‌شهر به عنوان دوستدار کتاب در کشور معرفی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر گفت: روستای «پریخان» به عنوان شهر دوستدار کتاب و کتابخوانی در سطح کشور معرفی شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۶۶۴
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

روستای «پریخان» مشگین‌شهر به عنوان دوستدار کتاب در کشور معرفی شد.
محمدجعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد: روستای «پریخان» از توابع شهرستان مشگین‌شهر به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب و کتابخوانی در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این روستا قبلاً نیز از طرف دبیرخانه شهرستانی به عنوان روستای فعال معرفی شده بود، گفت: این روستا در رقابت از بین ۲۷۱ روستای شرکت کننده در میان ۱۳ روستای برتر و دوستدار کتاب قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه در این جشنواره ۴۰ روستا به داوری نهایی رسیده بودند، ادامه داد: همچنین یک جامعه عشایری به عنوان دوستدار کتاب معرفی شد که سهم استان اردبیل ۲ روستا در بین ۳۲ استان کشور بود.

جعفری بیان کرد: روستای پریخان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر با ۸۰۳ خانوار بزرگترین روستاهای منطقه محسوب می‌شود، این روستا دیار مرحوم میرزا قاسم پریخانی از علمای بزرگ گذشته است

وی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به اهالی فهیم و دوستدار کتاب روستای «پریخان» خاطرنشان کرد: به زودی جشن و مراسم تجلیل از تلاشگران این عرصه در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار