زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی، نشانگر جهت گیری صحیح و نوید بخش تحقق اشتغال پایدار در این استان است.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۳۳
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی نوید تحقق اشتغال پایدار در زنجان است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حسین محمدی در جمع خبرنگاران افزود: رسیدن به وضعیت اشتغال پایدار یکی از راهبرد‌های اصلی مدیریت استان است و به استناد گزارش‌های فصلی مرکز آمار، حرکت استان در شاخص‌های مربوط به بازار روند مناسبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس گزارش نتایج آمارگیری نیروی کار برای تابستان سال ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران، زنجان بیشترین مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

محمدی افزود: بر اساس نتایج منتشر شده مرکز آمار ایران، استان زنجان با ۶.۲ درصد نرخ بیکاری در جایگاه اول برای ۲ فصل متوالی سال جاری در بین استان‌های کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی با ۵۱.۵ درصد متعلق به استان زنجان است، بر اساس این شاخص جایگاه استان در تابستان سال ۱۴۰۱ نیز اول و متوسط این نرخ برای کل کشور در تابستان سال جاری ۴۱.۶ درصد بوده که نسبت به تابستان قبل ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمدی افزود: نرخ مشارکت نیروی کار در فعالیت‌های اقتصادی استان زنجان در تابستان سال ۱۴۰۱ معادل ۴۹.۴ درصد بوده که معادل ۲.۱ درصد در تابستان سال جاری افزایش پیدا کرده است، این موضوع به آن معنی است که بخش قابل توجهی از فعالان جویای کار در استان توانسته اند شغل پیدا کنند.

ارسال نظرات