مهندس سعيده قادري مسئول کارگروه معماري سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس از برگزاری کنگره ملی بانوان مهندس در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۵۰
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس، مهندس قادری در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان داشت: طرح کنگره ملی بانوان مهندس حول سه محور، معرفی زنان شاخص با محوریت الگوی سوم زن که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله)، فراخوان ایده ها و ارائه آثار پژوهشی بانوان مهندس اجرا خواهد شد.
وی در ادامه افزود: الگوی سوم زن به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله) نه به عنوان زن شرقی که بی نقش و در حاشیه هست و نه به عنوان زن غربی که ابزاری برای سرمایه داری هست اینگونه معرفی شده که در عین حالی که نقش موثری در خانواده داره در عرصه های سیاسی و اجتماعی هم تأثیرگذار هست. بنابراین با مدنظر قرار دادن این الگو در کارگروه زن و خانواده بسیج مهندسین فارس بنا را بر این گذاشتیم که بانوان مهندس شاخص را که در نقش مادری، همسر و دختر خانواده تاثیر گذار هستند و هم اینکه در حوزه تخصصی خود یا در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... نقش مثبتی دارند به جامعه معرفی کنیم.
مسئول کارگروه معماري سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری استان فارس گفت: هدف از انجام این کار معرفی ظرفیت های مورد غفلت قرار گرفته بانوان مهندس هست تا امکان بهره برداری از ظرفیت های اون ها رو فراهم کنیم، و اینکه به مرور باعث افزایش اعتماد به نفس زنان مهندس و زمینه حضور آنان در جامعه و مسئولیت های مختلف را افزایش دهیم.
قادری خاطر نشان کرد: با توجه به پویایی و نقش آفرین بودن زنان مهندس در حوزه های تخصصی و پتانسیل های بسیار بالای آنان در بحث های اقتصادی و پژوهشی بحث بعدی که در برنامه کنگره مورد توجه هست، فراخوان ایده ها و آثار پژوهشی با محوریت موضوعات مختلف بانوان مهندس است، هدف از این کار حمایت از بانوان برتر منتخب در حوزه فراخوان ایده و چاپ آثار پژوهشی برتر بانوان نیز در دستور کار است.
وی در پایان بیان داشت: اولین دوره این کنگره در سطح ملی با حضور بانوان مهندس از سراسر کشور به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می گردد و با رایزنی های صورت گرفته قرار است به یاری خدا دوره های بعدی کنگره در سطح بین المللی و با استفاده از ظرفیت جامعه بانوان مهندس کشورهای اسلامی برگزار گردد. از تمامی بانوان مهندس نیز برای برگزاری بهتر این کنگره دعوت به همکاری می گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار