مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان:

۸۰ درصد از بیمه‌شدگان سلامت حق سرانه پرداخت نمی‌کنند

زنجان - مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان سلامت حق سرانه پرداخت نمی‌کنند ودهک‌های ۱ تا ۵ رایگان بوده و دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۰۳
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

۸۰ درصد از بیمه‌شدگان سلامت حق سرانه پرداخت نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، سعید کرمی اظهار داشت: توزیع عادلانه بیمه سلامت برای افراد فاقد پوشش بیمه، توجه به محرومین و هدایت یارانه سلامت، رایگان شدن ۵ دهک اول در آمدی، و... است.


وی افزود: ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان بیمه سلامت حق سرانه پرداخت نمی‌کنند و دهک‌های ۱ تا ۵ رایگان بوده و دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه سلامت در شهرستان خدابنده و سلطانیه بیشترین ضریب نفوذ را داشته و شهرستان خرمدره دارای کمترین میزان نفوذ است.

وی به صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: ۵ بیماری خاص و ۱۰۲ بیمارصعب‌العلاج تحت حمایت بیمه سلامت قرار دارند و همچنین بیمه سلامت با ۵۲۸ مرکز ارائه خدمت، ۲۹ دفتر پیشخوان و ۸۴ مرکز جامع سلامت روستایی، قرارداد دارد.

با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه با بهزیستی نیز منعقد شده است، گفت: ۵۹ کد خدمتی برای بیمه شدگان تحت پوشش مورد تعهد قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار