زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تنها یک زنجانی نشان درجه یک هنری دارد، گفت: استان زنجان با وجود هنرمندان شاخص تنها یک نفر نشان درجه یک هنری دارد.
کد خبر: ۹۵۴۹۲۷۵
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

تنها یک زنجانی نشان درجه یک هنری دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، امرالله حسنی در آیین تجلیل از پیشکسوتان هنر که با حضور سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: یقیناً حضور مشاور وزیر در زنجان مایه خیر برکت برای اهالی هنر و فرهنگ زنجان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تنها یک زنجانی نشان درجه یک هنری دارد که آن هم متعلق به «ولی‌الله کلامی» شاعر و مداح اهل بیت است، گفت: استان زنجان با وجود هنرمندان شاخص تنها یک نفر نشان درجه یک هنری دارد و امیدواریم وزیر ارشاد به این موضوع توجه ویژه کند.

وی دلیل پیگیری اخذ درجه یک هنری برای هنرمندان زنجانی را ارتقای سطح علمی هنرمندان اعلام کرد و افزود: در استان زنجان این ظرفیت وجود دارد که در دانشگاه‌ها رشته‌های هنری را به کار بگیریم منتهی این مهم نیازمند هیات علمی است که این هیات باید به طور آکادمیک تشکیل شود.

حسنی با اشاره به فعالیت صندوق اعتباری هنر گفت: در این دو سال فعالیت‌های زیادی در صندوق اعتباری هنر انجام و در این راستا گشایش‌های زیادی اتفاق افتاده است به طوری که با تسهیلگری‌های که صورت گرفته آمار عضویت در این صندوق بالا رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در زنجان زمینه برای ساخت فیلم سینمایی وجود دارد و حتی کارگردان این کار را هم داریم منتهی برخی مسائل مثل بودجه دست و بال ما را بسته است، گفت: طی ماه‌های آینده دوسالانه منزوی در زنجان برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از ۲۰ هنرمند شاخص استان زنجان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار