معاون سلامت اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: در ۶ماهه اول سال جاری، ایلام با بیش از ۹۰ درصد عملکرد مراقبت سرمی بیماری مشمشه، بالاترین پوشش را در کشور داشته است.
کد خبر: ۹۵۴۸۹۲۴
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی ایلام، صبح امروز در ایلام گفت: در سال جاری ایلام بالاترین پوشش استانی در بخش مراقبت سرمی بیماری مشمشه را داشته است.

 

 وی افزود: ایلام با بیش از ۹۰ درصد عملکرد مراقبت سرمی بیماری مشمشه، بالاترین پوشش استانی را در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۲ در کشور داشته است.

 

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: بیماری مشمشه یکی از قدیمی‌ترین بیماری واگیردار و مشترک بین انسان و دام است که اغلب موجب ابتلای تک سمی‌ها مثل اسب می‌شود.

 

 وی بیان کرد: این بیماری مشترک خطرناک در صورت ابتلای فرد و عدم درمان به‌موقع منجر به مرگ می‌شود، بر همین اساس دامپزشکی استان بر اساس برنامه‌های سالانه اقدام به مراقبت‌های عملیاتی سرمی در واحدهای متمرکز مثل اماکن پرورش اسب و واحدهای غیرمتمرکز در دامداری‌ها که دارای حیوانات تک سمی مثل اسب و قاطر هستند، انجام می‌دهد.

 

 جم زاده ادامه داد: عملیات سرمی برای پیشگیری از بیماری مشمشه هر ۶ ماه یک‌بار انجام می‌شود، نمونه‌ها به مرکز تشخیص دامپزشکی کشور ارسال و بعد از آن نتایج آن به دامپزشکی استان ارسال می‌شود.

ارسال نظرات