خبرهای داغ:
سمیه شیخی کتابدار کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان دشتیاری گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزش سوزن‌دوزی در کتابخانه برای بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل خانگی ایجاد کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۱۸
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان دشتیاری گفت: با شنیدن درد دل اعضای کتابخانه و شکایت آن‌ها از بیکاری، وضعیت بد اقتصادی خانواده‌ها و نبود مرکز فنی حرفه‌ای و سایر موسسه‌های حرفه‌آموزی و کاریابی در شهرستان و از طرفی باتوجه‌ به اینکه هنر سوزن‌دوزی در استان علاقه‌مندان زیادی دارد و اعضا کم‌وبیش با آن آشنا بودند، همچنین باتوجه‌به رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌ها در حمایت از کسب‌وکارهای کوچک، تصمیم گرفتم با برگزاری کارگاه‌های سوزن‌دوزی در کتابخانه در خدمت مردم عزیز شهرستان باشم.

ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از ۱۰۰ نفر در کتابخانه

سمیه شیخی افزود: در ابتدا برای بیش از صد نفر دوره برگزار کردیم که در حال حاضر به‌صورت انفرادی کار می‌کنند و بعلاوه، یک تیم ۳۰ نفره در شهر نگور و یک تیم ۲۴ نفره در روستای کرمبل خداداد، به‌صورت گروهی فعالیت می‌کنند که اعضای کتابخانه و مادرانشان عضو این گروه‌ها هستند.

ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از ۱۰۰ نفر در کتابخانه

وی در خصوص روند ایجاد این کسب‌وکار گفت: پس از تشکیل گروه خودیار در کتابخانه و اعضای سبد سیار کتاب در روستای کرمبل خداداد، صندوق خرد محلی را راه‌اندازی و دوره‌های آموزشی کارگروهی، ماسک دوزی، مانتو دوزی، سوزن‌دوزی، بنارسی دوزی و تپه زنی را برگزار کردیم و سپس برای عرضه محصولات، نسبت به کرایه یک مکان و خرید تجهیزات اقدام کرده و تولیدات اعضا و کارورزان را به فروش می‌رسانیم.

ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از ۱۰۰ نفر در کتابخانه

شیخی با تشکر از  بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و مرکز فنی حرفه‌ای چابهار که با کمک‌های مالی و آموزشی در این راه همکاری داشته‌اند، گفت: کمیته امداد امام (ره) شهرستان دشتیاری نیز با برگزاری دوره‌های آموزش و اعطای تسهیلات بانکی به اعضا مددرسان ما بودند.

ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از ۱۰۰ نفر در کتابخانه

مسئول کتابخانه عمومی شهید مدرس در خصوص عرضه محصولات در خارج از شهرستان گفت: سعی داریم با بالابردن سطح کیفیت محصولات بیشترین فروش را در منطقه انجام می‌دهیم.

شیخی در پایان در خصوص محصولات تولید شده در این کارگاه گفت: صفر تا صد دوخت یک لباس زنانه محلی (تپه زنی، سوزن‌دوزی، مانتو، کریشی و وصل کردن) را انجام می‌دهیم و همچنین محصولاتی مثل دستبند، گوشواره، رومیزی، زیرلیوانی، جاکلیدی و شال سوزن‌دوزی شده تولید می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار