به یاد کودکان و نوجوانان غزه:

برگزاری ویژه‌برنامه «کودکان مقاومت و قصه‌های نظم و امنیت» در زاهدان

ویژه‌برنامه «کودکان مقاومت و قصه‌های نظم و امنیت» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۶۵
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون ظرفیتی است برای اینکه آگاهی، بصیرت و بینش در مخاطبان ایجاد کند تا این باور در آنان شکل بگیرد که برای تحقق نظم نوین جهانی، تأثیر کودکان و نوجوانان توانمند انکارناپذیر است

محمدرضا سالاری ادامه داد: در هفته ملی کودک، برنامه‌های فراوانی برای مخاطبان در کانون استان برگزار شد و حدود 4000 کودک و نوجوان از آن بهره‌مند شدند، اما در کانون، کودکان غزه را فراموش نکردیم و هفته‌ی جاری را به آنان اختصاص دادیم که همکاران ما در سراسر استان در حال اجرای برنامه‌ها هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها در سخنان خویش به مسئله فلسطین اشاره کرده‌اند و با صراحت از نابودی اسرائیل خبر داده‌اند و هنگامی که ما اتفاقات اخیر را در کنار واکنش جامعه جهانی مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چقدر به تحقق این وعده نزدیک هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اشاره به بمباران بیمارستان غزه، آن را جنایتی هولناک خواند و گفت: رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمام قوانین جنگ، اتفاقی را رقم زد که بدون چراغ‌سبز آمریکا، انگلیس و دیگر قدرت‌ها امکان‌پذیر نبود و همین باعث شد جهان با بینش بیشتری به قضیه جنگ اخیر نگاه کند.

سالاری سپس با برشمردن خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای مخاطبان، آن را ظرفیتی برای تحقق رسالت کانون که همان توانمندسازی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان است، دانست و ادامه داد: در موضوع اخیر نیز برنامه‌های گوناگونی تدارک‌دیده‌شده تا آگاهی، بصیرت و بینش در مخاطبان ایجاد شود و این باور در آنان شکل بگیرد که برای تحقق نظم نوین جهانی، تأثیر کودکان و نوجوانان توانمند انکارناپذیر است.

وی در بخشی از سخنان خود به بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هم اشاره کرد و ضمن دعوت از همگان برای شرکت در این رویداد به همکاری‌های گسترده کانون و پلیس راهور اشاره کرد و محورهایی را برای قصه‌گویی برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان در پایان سخنان خود حاضران را دعوت کرد تا با طنین‌انداز کرد فریاد مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از همسالان خود در غزه اعلام کنند و از جنایت‌کاران صهیونیستی برائت بجویند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار