علی اصغر رجبی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، از برگزاری پنجمین جشنواره فیلم بسیج (اختران) در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۸۷
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ علی اصغر رجبی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، از برگزاری پنجمین جشنواره فیلم بسیج (اختران) در خراسان رضوی خبر داد.

وی در نشست خبری که در محل سالن اجتماعات روزنامه قدس برگزار شد، گفت: پنجمین جشنواره فیلم بسیج که در خراسان رضوی با نام اختران شناخته می‌شود، با هدف حمایت از آثار ارزشی و ایجاد فضای رقابت هنری میان فیلمسازان خراسانی، از ۳ لغایت ۵ آبان ماه در شهرستان سرخس برگزار خواهد شد.

در ادامه‌ی این نشست خبری، احمدرضا عرفانی مسئول ارتباطات منطقه‌ی ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت تاریخی و جغرافیایی شهرستان سرخس گفت: منطقه ویژه‌ی اقتصادی سرخس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و حمایت از هنرمندان خراسان رضوی با دستور ویژه آقای دکتر کلایی نسبت به حمایت از این رویداد هنری و بخشی از مراحل میزبانی جشنواره اقدام نموده است و امیدواریم در سال‌های آینده با همیاری سایر دستگاه‌ها، جشنواره‌ی اختران را در قامت یک رویداد خاص برگزار کنیم.

سپس، محمدعلی صباغی، دبیر برگزاری این جشنواره، ضمن قدردانی از سپاه ناحیه‌ی سرخس، فرمانداری، پالایشگاه گاز، شرکت نفت، شهرداری و به‌صورت خاص منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی سرخس در اجرای هرچه بهتر جشنواره اختران، برگزاری جشنواره در شهر سرخس را از دو منظر حائز اهمیت نامید؛ اول اینکه این اقدام موجب ایجاد شعف و انگیزه در میان مردم شهرستان به‌ویژه هنردوستان خواهد شد و قطعا برای تولیدات هنرمندان شاخص ایجاد سوژه‌های نو و دغدغه‌های موثر خواهد کرد.
دوم اینکه تغییر میزبانی جشنواره پس از ۱۲ سال از مرکز استان به شهرستان، نشان از عدم تعامل موثر مدیریت فرهنگی شهرداری مشهد با برگزار کنندگان دارد.
وی ضمن ابراز خرسندی از ارسال ۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره افزود: هیئت انتخاب از این میان تعداد ۴۶ اثر در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، یکصد ثانیه‌ای و فیلمنامه را برای بخش مسابقه برگزیدند.
داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره، سیدمهدی رضازاده، نسرین شامحمدی و علی عظیم زاده خواهند بود.

گفتنی است، جشنواره فیلم بسیج (اختران) از سوم لغایت پنجم آبان ماه به میزبانی شهرستان سرخس برگزار خواهد شد.



ارسال نظرات