حسینی عنوان کرد

صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک راه برون رفت تحریم‌های اقتصادی

همدان-معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک راه برون رفت از محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی است.
کد خبر: ۹۵۴۸۱۱۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی امروز در همایش منطقه‌ای بازرگانی و تجارت که به میزبانی صمت همدان و با حضور معاون تجارت وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک راه برون رفت از محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه آمار ۶ ماهه صادرات کشور ۵۰ میلیارد دلار گزارش شده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد سهم دانش‌بنیان‌ها در این سبد صادراتی 5 میلیارد دلار است و صادرات دانش‌بنیان‌ها و صنایع هایتک نقش اثر‌گذاری در حذف محدودیت‌های اقتصادی دارند.

معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تعهد ارزی و موضوعات پیرامون آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه وزارت‌کشور در فعالیت‌های صادراتی حوزه اقتصاد در حال پیگیری است، عنوان کرد: از آنجا که عراق اصلی‌ترین مقصد صادراتی ما به شمار می‌رود با حذف تعهد ارزی رشد چشمگیری در صادرات به عراق را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون با تدبیر و نگاهی که مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی کشور داشتند هر سال با عنوان سالی اقتصادی نامگذاری شده است، تاکید کرد: این موضوع نشان از اهمیت و تاثیر فعالیت‌های اقتصادی دارد که باید مورد توجه تمامی مسئولان، مدیران و دلسوزان نظام قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی کشور به سمت تقویت صنایع هایتک، دانش بنیان در حال پیشروی است، تاکید کرد: با حمایت استاندار همدان و وفاق و همدلی که در استان همدان وجود دارد در تقویت حوزه فعالیت صنایع هایتک و دانش بنیان اتفاقات خوبی رقم خورده و در حوزه صادرات صنایع معدنی تحول و تغییرات خوبی را شاهد هستیم.

وی افزود: باتوجه به تغییراتی که در اقتصاد دنیا وجود دارد باید به سمت حکمرانی نوین صنعت پیش رویم که در این میان صنایع هایتک به طور قطع اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت.

معاون اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه جریان خوبی در استان همدان با ورود شخص استاندار در حمایت واقعی از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد فرصت برای رفع نیازهای واقعی صنایع، سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری‌های آینده راه افتاده است، افزود: یکی از جهت‌گیری‌های جدی ما در این دوره آن است که این شرکت‌ها که اکنون به عدد قابل توجهی رسیده‌اند، بازار صادراتی را بیش از گذشته برای آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار