مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰گروه جهادی از یک سال گذشته تاکنون در مناطق محروم و دوردست استان به طور رایگان به جامعه هدف خدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۹۵۴۶۵۴۹
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،سید مختار رجائی فر مدیرکل دامپزشکی این استان در نشست خبری  تشریح برنامه های هفته دامپزشکی به تاریخچه تشکیل دامپزشکی کشور و علت نامگذاری ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی و تشریح خدمات این اداره کل در دولت سیزدهم پرداخت.

تشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی 

رجائی فر تاکید کرد :برپایی اردوهای جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار استان، تجلیل از کارمندان نمونه دامپزشکی و دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج از مهمترین برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته دامپزشکی در استان است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه مرکز استان و اهدای خون از سوی کارکنان دامپزشکی به بیماران نیازمند از برنامه های مهم اجرا شده به مناسبت هفته دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

بازدید روزانه دامپزشکی از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی 

رجائی فر با بیان اینکه دامپزشکی استان روزانه از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی نیز بازدید دارد، عنوان کرد: طی یکسال اخیر ۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۶۳ قطعه نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های طیور صنعتی انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین طی این مدت ۴۰۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع سمپاشی اماکن دامی انجام گرفت و بیش از ۱۰ هزار مورد معاینه ویزیت رایگان دام‌های روستایی و عشایری انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت اداره کل دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون و اعزام گروه‌های جهادی نسبت به سال قبل ۶ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰۰بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: سه میلیون دام سبک در استان وجود دارد که دوازده میلیون و ۷۱۹هزار واکسن به آنها تزریق شده است.

وی بیان کرد: از هفته دامپزشکی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۲۳ قطعه از طیور صنعتی و دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۱۵ قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

تزریق سه میلیون و ۵۷۳ مورد واکسن بیماری های بین انسان و دام

رجائی‌فر با اشاره به اینکه ارائه واکسن در برخی از دام ها سه مرحله ای است افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۵۷۳ مورد واکسن بیماری های بین انسان و دام نیز تزریق شده است. 

وی افزود: در استان ۱۵۱واحد مرغداری است که ظرفیت آن بالغ بر دو میلیون و ۷۴۱قطعه است. 

رجائی فر گفت: پنج واحد مرغ تخم‌گزار با ظرفیت ۲۸٠هزار قطعه، ۲۱۳هزار کلونی زنبور  نیز در استان تحت نظارت دامپزشکی استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۱۴۹ مورد ارزیابی بهداشتی مزارع آبزیان توسط دامپزشکان استان گفت: ۲۶۵ مورد نمونه آبزیان جهت تشخیص بیماری اخذ شده است.

خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

رجائی فر گفت: ۱۰۰گروه جهادی از یک سال گذشته تاکنون در مناطق محروم و دوردست استان به طور رایگان به جامعه هدف خدمات رسانی کردند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشره به اینکه از ابیتدای سال جاری تاکنون نیز 66 اردوی جهادی در مناطق مختلف استان برگزار شده است، اظهار کرد:این گروه های جهادی درقالب تیم های چهارنفره متشکل از دامپزشک و کارشناس به دامداران مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد خدمات رایگان ارایه دادند.

وی بیان کرد: گروه های جهادی در این مناطق خدماتی مانند واکسیناسیون دام، سم پاشی مکان های نگهداری دام ها،دارو و آموزش های تخصصی به دامداران مناطق مذکور ارایه داده اند.

توزیع بسته های بهداشتی 

رجائی فر تصریح کرد:همچنین در این اردوهای جهادی بسته های بهداشتی بین جامعه هدف توزیع شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۵مرکز خدماتی برای ارایه خدمات دامپزشکی در قالب واکسیناسیون،ویزیت، آزمایشگاه به جامعه هدف در استان خدمات رسانی می کنند.

رجائی فر خاطرنشان کرد:تأمین بهداشت عمومی جامعه و کمک به ارتقای اقتصاد ملی و سلامت جمعیت دامی ، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی. تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله وظایف دامپزشکی است که سایه همدلی و همکاری همه پرسنل فنی و اداری تحقق می یابد.

توصیه مدیرکل دامپزشکی به مصرف کنندگان 

وی در پایان به مصرف کنندگان توصیه نمود گوشت مصرفی خود را صرفا از مراکز عرضه مجاز که ممهور به مهر دامپزشکی می باشند تهیه و در صورت مشاهده گوشت و فرآورده های خام دامی مشکوک (از نظر بهداشتی) ، مراتب را با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی نمایند.

در زیر نیز بخشی از فعالیت های اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف را مشاهده می کنید.

تشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدتشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدتشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدتشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدتشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدتشریح برنامه‌های هفته دامپزشکی / خدمات رسانی ۱۰۰ گروه جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

 

ارسال نظرات