اسلام به زن هويت انساني داد

اسلام به زن هويت انساني داد
حجت الاسلام اصغری گفت: دين مقدس اسلام برخلاف ساير اديان، مذاهب و ملل، به زن نگاهي ابزاري و طفيلي ندارد. اسلام نگاه ابزاري به زن را از بشر گرفت و هويت انساني او را احيا کرد و اين بزرگترين خدمتي است که اسلام به جامعه زنان روا داشته است.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۹۹
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مذهبی در همایش وحدت و همبستگی جامعه کار و تولید که در زاهدان برگزار شد گفت: نگاه ملل و مکاتب مختلف بشري به ­زن در طول تاريخ يک نگاه ابزاري بوده و تمام مشکلاتي که زنان جوامع، همواره با آن روبرو بوده­ اند، ناشي از همين نگرش بوده است.


وی افزود: در اين نگاه زن هيچ هويت مستقلی نداشته و صرفا وسيله­ اي براي تکثير نسل، خدمتگزاري و دفع شهوت تلقي شده است، تا جايي­ که زنان­ در قوانين ملل مختلف، هيچ حقوق و اختيارات شناخته شده­ اي نداشته­ اند.


اصغری حسامیه بیان داشت: در­ جهان مسيحيت وضع از اين بهتر نبود. بنا به عقيده برخي از کشيشان، زن­ حتي حق تدريس و آموزش علم را نداشت و فرمانبرداري و خاموشي وظيفه حتمي او بود.


وی در ادامه گفت: دين مقدس اسلام برخلاف ساير اديان، مذاهب و ملل، به زن نگاهي ابزاري و طفيلي ندارد. اسلام نگاه ابزاري به زن را از بشر گرفت و هويت انساني او را احيا کرد و اين بزرگترين خدمتي است که اسلام به جامعه زنان روا داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار