خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۴۵۹۰۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

محسن کاظمی می‌گوید: در عملیات طوفان الاقصی که از صبح شنبه ۱۵ مهر ضد رژیم صهیونیستی آغاز شد تاکنون وسعت غزه به دو برابر رسیده است و گسترش بیشتر این وسعت در دستور کار گروه‌های فلسطینی قرار دارد.

طوفان الاقصی وسعت غزه را دو برابرکرد / آزادی قدس و اسرا مطالبه گروه‌های فلسطینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، برای بررسی آخرین وضع جنگ ترکیبی گروه‌های فلسطینی ضد صهیونیست‌ها که از طریق زمین، هوا، دریا و با استفاده از موشک، پهپاد، هلی برد و پیاده کردن چترباز و با بکارگرفتن عملیات سایبری همراه بود گفتگو کرده ام با معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین که توجه شما مخاطبان عزیز خبرگزاری را به آن جلب می‌کنم.

آقای دکتر کاظمی باسلام. لطفا باختصار تحلیلی درباره عملیات الاقصی ارائه بفرمائید؟

شکست‌پذیری اسرائیل چیزجدیدی نیست ما در آیات قرآن داریم که " ولاتهنوا ولاتحزنوا انتم الاعلون ان کنتم مومنین ". سست نشوید و غمگین نباشید، زیرا که شما برترید اگر ایمان داشته باشید؛ لذا دشمن همیشه شکست پذیراست همچنین در قرآن آمده است اگر مؤمن باشید ۲۰ نفر از شما در مقابل ۲۰۰ نفر از دشمنان پیروز می‌شوید. مواری مانند ضرورت داشتن صبر وایستاگی و استقامت که لازمه پیروزی است بار‌ها در کلام حضرت امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب نیز تکرار شده است. آمریکا و اسرائیل قدرت‌های پوشالی هستند و هر کسی که ایمان ندارد شکست‌پذیری آن‌ها بالا می‌رود بذا ایمان است که به انسان، قوام، دلاوری و پیروزی می‌دهد آن‌هایی که ایمان ندارند قطعی شکست پذیرمی شوند اگرچه بهترین تجهیزات دنیا را هم داشته باشند. تجهیزات امروز کار نمی‌کند بلکه اعتقاد و ایمان و دلاوری‌ها کارساز است.

شاید برخی‌ها بگویند این ایمانی که به ان اشاره کردید چرا مثلاً در این حدود ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها ظهور و بروزی در پیروزی‌ها نداشته، اما الان تأثیر گذار است؟

باید بگویم در این مدت ایمان بود منتهی ایمان وقتی اثرگذاراست که با باورهمراه باشد لذا امروز این باور را رهبر معظم انقلاب به گروه‌های فلسطینی تزریق کرده‌اند همان‌طوری که حضرت امام (ره) این باور را در ایام ۸ سال دفاع مقدس به رزمندگان منتقل می‌کردند پس ایمان و باور در کنارعمل سالم می‌تواند تأثیرگذار باشد و موجب پیروزی شود.

 

در کنار تلاش‌های جنبش حماس آیا گروه‌های دیگر فلسطینی نیز اقدامی داشته اند؟

حماس شروع کننده است، اما در ادامه تقریباً همه گروه‌های فلسطینی هم‌صدا و حاضر شده‌اند. حزب‌الله لبنان هم از یک جبهه جدید کار را شروع کرده است پس برخی‌ها در صف اول و برخی در صفحه دوم هستند، اما همه حضور دارند.

 

اسرائیلی‌ها روی توانایی گنبد آهنین خیلی مانور می‌دهند، اما موشک‌ها و راکت‌های فلسطینی‌ها به راحتی از آن عبور کرد که این نشان می‌دهد که گویا این سامانه، کارایی لازم را ندارد چنین مطلبی درست است؟

خدمتتون عرض کنم با عملیات سایبری ضد گنبد آهنین که توسط نیرو‌های مقاومت انجام شد کارایی آن از بین رفت مطلب دیگر این که گنبد آهنین برای موشک‌های بالستیک و دوربرد که با گذشت زمان به آن می‌رسد طراحی‌شده است همچنین این گنبد در برابر موشک‌هایی که درسطح پایین و انبوه شلیک می‌شوند کاربردی ندارد.

اسرائیل در کنار این بحران با مشکل اعتراضات مردمی ضد نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که شنبه شب‌ها انجام می‌شود روبه رو است این موضوع را در کنار این عملیات اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مردم در رژیم صهیونیستی با فساد دولت نتانیاهو روبرو شده اند و این عملیات احتمال دارد آن جنبش را تحریک کند و به آن تداوم ببخشد.


به گمان شما عملیات الاقصی چه مقدار طول خواهد کشید؟

رزمندگان مقاومت نرفته اند که یک کاری کنند و برگردند لذا الان به وسعت سرزمین غزه از زمین‌های اشغالی که در دست صهیونیست‌ها بود به تصرف رزمندگان فلسطینی درآمده است و تقریباً برابر همین میزان نیز در دستور کار این گروه‌هاست که تصرف کنند، اما باید بگویم پیش‌بینی مدت زمان این جنگ مشخص نیست.

مثل جنگ اوکراین و روسیه که برخی می‌گفتند چند روز طول می‌کشد، اما الان شاهدیم که این جنگ چند سال به طول انجامیده است، اما این را عرض کنم که این جنگ طولانی نخواهد بود، چون هم‌اکنون به دولت‌های غربی و عربی متوسل شده اند و با وزرای امورخارجه کویت، قطر، عمان، یمن، عربستان و ترکیه ارتباطات زیادی برقرار کرده‌اند تا بتوانند شعله جنگ را خاموش کنند همچنین با وجود تداوم خشونت اسرائیلی‌ها ضد فلسطینی‌ها، جلسه شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل داده اند تا بتوانند کاری برای پایان عملیات الاقصی انجام دهند.

 

اهداف مقاومت از این جنگ شامل چه مواردی می‌شود؟

در کنار نابودی رژیم صهیونیستی که هدف همیشگی بوده است نیرو‌های مقاومت دو هدف اولیه دارند نخست این‌که درخواست آزادی تمام اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را دارند و هدف دوم، آزادی و خارج شدن قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی و تحویل آن به فلسطینیان می‌باشد.


تعداد اسرای فلسطینی در بند صهیونیست‌ها چه تعداد است؟

حدود ۷ هزار نفر.

 

با توجه به تمام حوادثی که در اسرائیل در حال وقوع است آیا فروپاشی اسرائیل تسریع شده است؟

بله قطعاً همین‌طور است سیاست‌مداران دنیا امروز به این‌جا رسیده‌اند نه تنها فروپاشی اسرائیل قطعی است بلکه فروپاشی آمریکا هم محتمل است و این عملیات تاثیرات جهانی خواهد داشت و دولت‌های غربی را سرافکنده خواهد کرد.

 

آقای دکتر کاظمی در پایان اگر نکته یا مطلبی باقی‌مانده است در خدمت شما هستیم؟

آمریکایی‌ها به شکست در این جنگ اذعان و خیلی از دولت‌های غربی نیز به آن اعتراف کرده اند که این جنگ را نتانیاهو به ایران باخت این نکته‌ای است که در شبکه دولتی امریکا نیز مطرح شد. مسئول قبلی موساد هم گفته است که ما غافل‌گیر شدیم و توانمان را از دست داده‌ایم و دولت در مقابل مقاومت سردرگم شده‌است؛ لذا در یک کلمه باید بگویم همه این‌ها لطف خداست مانند دفاع مقدس که قائلیم خرمشهر را خدا آزاد کرد امروز هم باید گفت لطف خدا در کنار همت و تلاش و ایمان و اعتقاد جبهه مقاومت کارساز شده و موجب این پیروزی شده است.

خیلی ممنون از شما بابت این گفتگو. یاعلی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار