خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد:

همه در ترویج و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل آینده تکلیف دارند

همدان-استاندار همدان با اشاره به ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: این میراث گرانبها نباید در این عصر محصور شود بلکه همه در ترویج و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل آینده تکلیف دارند.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۷۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در همدان اظهار کرد: گرامیداشت نام و یاد شهدا منحصر به یک مقطع نیست و در همه زمان‌ها باید برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و مرهون بزرگی آنها هستيم، افزود: شهدا در راه مانایی این سرزمین و این مردم و در راه فرهنگ تعالی بخش اسلام جان شیرین خود را نثار کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس در راه دفاع از آرمان‌ها جان خود را اهداء کردند، گفت: این میراث گرانبها نباید در این عصر محصور شود بلکه همه در ترویج و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل آینده تکلیف دارند.

 وی دامه داد: فعالیت‌هایی در راستای معرفی فرهنگ تعالی بخش دفاع مقدس صورت گرفته تا فرهنگ و حماسه رزمندگان به نسل‌های بعد منتقل شود و این فرهنگ به آیندگان چگونه دفاع کردن از خود را می‌آموزد.

قاسمی فرزاد گفت: در گذشته به این میزان تجهیزات و امکانات برای ضبط و ثبت رویدادها وجود نداشت و اکنون می‌بینیم که بسیاری از وقایع دفاع مقدس پنهان باقی مانده و تنها بخشی از آنها منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر وقایع جنگ توسط رزمندگان، جانبازان و ایثارگران می‌تواند زمینه‌ساز تالیف کتاب‌های بسیاری در حوزه دفاع مقدس و شهدا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات