خدمت رسانی به مادران و پدران تنها در مرکز تندیس آفتاب

بمناسبت هفته وحدت، تیم سلامت و مراقب مرکز بهداشت حوزه امام خمینی(ره) ادارات شهرستان زاهدان خدمات دندانپزشکی(در کلینیک سیار)، مشاوره و آموزش در خصوص تغذیه، سلامت روان، غربالگری قد و وزن، فشار خون را به سالمندان این مرکز ارائه کردند.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۰۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، بمناسبت هفته وحدت، فریبرز راشدی،رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، تیم سلامت و مراقب مرکز بهداشت حوزه امام خمینی(ره) ادارات شهرستان زاهدان با حضور در مرکز آموزش و توانبخشی سالمندان«تندیس آفتاب» با هدف خدمت رسانی  خدماتی از قبیل دندانپزشکی(در کلینیک سیار)، مشاوره و آموزش در خصوص تغذیه، سلامت روان، غربالگری قد و وزن و فشار خون را به سالمندان این مرکز ارائه کردند.

 وی افزود: سه هزار و ۷۱۹ سالمند این شهرستان در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراقبت‌های فشار خون، چربی خون، دیابت، تن سنجی، غربالگری تغذیه و مراقبت از نظر سقوط و عدم تعادل و ویزیت را بصورت رایگان دریافت کردند.

فریبرز راشدی بیان کرد: مراقبت‌های بهداشتی-درمانی که سالمندان به آن نیاز دارند امر مهمی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات دوران سالمندی را کنترل و سلامتی سالمندان را حفظ کند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در مراکز بهداشتی همچنین اقدام به توزیع قرص های ویتامین د۳ و کلسیم دی بین تمامی سالمندان، غربالگری‌های سرطان روده بزرگ و سرطان سرویکس نیز برای این افراد کردند و موارد مثبت بیماری برای درمان به پزشک متخصص ارجاع شدند.

رییس مرکز بهداشت زاهدان ادامه داد: انجام مراقبت‌ها توسط تیم سلامت شامل پزشک، کارشناس تغذیه،کارشناس روان و ماما در محل «خانه های سالمندان» سطح شهر هم بخشی از فعالیت همکاران ما در مرکز بهداشت زاهدان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار