همزمان با همایش چلچراغ آیه ها

جشن میلاد پیامبر اکرم(ص)وامام جعفرصادق (ع)در شهر اهرم برگزار شد

فرمانده سپاه تنگستان درمراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که درشهر اهرم برگزار شد گفت: هفته وحدت تدبیری بود از مقام معظم رهبری برای از بین بردن دسیسه دشمنان جهت تفرقه میان اهل سنت و تشیّع.
کد خبر: ۹۵۴۴۶۱۷
|
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،سرهنگ پاسدار احمد حیدری فرمانده سپاه امام علی ( ع)تنگستان در همایش چلچراغ آیه ها که همزمان با جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمّد (ص)درمصلی جمعه شهر اهرم  برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت گفت:همایش چلچراغ آیه ها هم اکنون بصورت همزمان در ۵۰۰نقطه از کشور درحال برگزاری است.

سرهنگ پاسدار احمد حیدری در ادامه ضمن تشریح این همایش افزود:این جشن با محوریت اختتامیه مرحله مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج است که در شهرستان تنگستان نیز برگزار ونفرات برتر شناسایی وبه مرحله استانی راه یافتند.

در ادامه فرماندهی سپاه تنگستان به ذکر ویژگی های برجسته پیامبر عظیم الشأن اسلام از منظر قرآن پرداختند و گفتند: بهترین معرف برای رسول خدا قرآن است که به ۵ ویژگی برجسته پیامبر اشاره می‌دارد؛۱- اسوه حسنه بودن: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است

و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی نائل آیند.

قرآن می‌فرماید: "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" برای شما در زندگی رسول خدا الگو و اسوه نیکویی است. (احزاب آیه ۲۱)

۲- داشتن اخلاق عظیم: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است، با اخلاق می‌توان در قلب افراد نفوذ کرد و بر دل‌ها حکومت کرد و در پیشبرد اهداف، همه را همراه خود نمود.

تعبیر قرآن راجع به اخلاق پیامبر اکرم (ص) " خلق عظیم" است می‌فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ (قلم /۴)

با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب نماید و همه را مطیع خدا قرار بدهد

۳- پیامبر رحمت: کسی که رسول خدا است و برای جهانیان فرستاده شده، قطعاً باید شخصیت وجودی اش بر اساس فطرت انسان‌ها و رسالتش خواسته تمام بشریت باشد.

به همین جهت قرآن از میان همه خصوصیات پیامبر اکرم (ص)، او را به عنوان "پیامبر رحمت" معرفی می‌کند تا همه جهانیان بر محور وجودی آن حضرت گرد هم آیند و خدا را بندگی نمایند.

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ، ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمت برای جهانیان باشید (انبیا /۱۰۷)

۴- عطوفت و قاطعیت: اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا هم مؤمنان امیدوار و دلگرم گردند و هم دشمنان و مخالفان بترسند و دست از توطئه و کارشکنی بردارند به همین جهت قرآن در معرفی پیامبر (ص) می‌فرماید:

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، محمد رسول خدا و کسانی با او هستند بر کفار سخت گیر و در میان خودشان دلسوز و مهربان هستند.

پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود.

۵- مردمی بودن و مردم داری : رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغه وشادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند.

قرآن به این ویژگی پیامبر (ص) با تعبیر بسیار دقیق و عمیق اشاره می‌کند و می‌فرماید:

" لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ" قطعاً برای شما پیامبری از جنس خودتان آمد که درد و رنج شما بر او دشوار است و به هدایت شما حریص و علاقمند و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمهدی بحرانی سخنران این مراسم نیز ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و همچنین امام جعفر صادق (ع) به دستورات خداوند متعال به پیامبر برای کسب موفقیت اشاره کرد وگفت:۱-قرائت قرآن؛وَإِنَّهُ لَهُدىً وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ‏ ؛ و به راستی كه آن (قرآن) براى اهل ایمان، مایه‏ى رحمت و هدایت است. (نمل /۷۷)

۲-موفقیت و اطمینان در گرو اعتماد به وعده خدا

فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَلِتَعْلَمَ أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ؛ پس او را به مادرش بازگردانيديم تا چشمش [بدو] روشن شود و غم نخورد و بداند كه وعده خدا درست است ولى بيشترشان نمى‏دانند. (قصص /۱۰)

۴-اهمیت احسان به والدین

وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنًا ؛ و به انسان سفارش کردیم که به والدین خود نیکی کند. (عنکبوت/۸)

نیکی به پدر و مادر امری انسانی و اخلاقی است که از سوی خداوند منان نیز سفارش شده و در آیات متعددی بر آن تاکید شده و به ما سفارش و وصیت شده که این امر اخلاقی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

بی گمان احسان به والدین آثار وضعی و روحی و روانی خوبی در زندگی ما خواهد داشت که در کوتاه مدت و بلند مدت در دستیابی به موفقیت، راهگشا و کارآمد خواهد بود.

ایشان در ادامه به ویژگی‌های دیگری نیز اشاره نمود که عبارتند از:۴-نزاع و دشمنی، عملی شیطانی،۵-رویگردانی از سخن بیهوده۶-معاشرت با نادان،اشتباهی بزرگ۷-اهمیت صبر و...

حجت‌الاسلام بحرانی درپایان زندگی پیامبر را دراز زیبایی ها معرفی کرد وگفت:پیامبری که رحمة للعالمین است و برای تکمیل مکارم اخلاق نازل شده است. نگاه کردن آن حضرت حکایت از عدالت درونی او دارد، رفتار کریمانه‌اش گویای بزرگی روح، و خشم و خشنودی اش تنها به خاطر رضایت پروردگارش بود.

در ادامه گروه سرود دخترانه پایگاه فاطمیه شهر اهرم به ارائه سرود و برادر پاسدار حامد بارانی به ذکر مولودی در وصف پیامبر اکرم (ص)وامام جعفرصادق علیه السلام پرداختند.

درانتهای برنامه نیز سوالاتی از محتوای سخنانِ سخنرانان برنامه مطرح شد و به شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی اهدا گردید.

دراین مراسم،امام جمعه شهر اهرم ،فرماندار وبخشدار مرکزی شهرستان تنگستان ،بسیجیان وخانواده کارکنان سپاه تنگستان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار