تبیین دفاع مقدس یک ضرورت است؛ ولی دستاوردهای دفاع مقدس امری مهم و ضروری است که باید بیشتر به آن پرداخت.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۳۷
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دفاع مقدس یک شاهکار است که باعث شد تا در بسیاری از زمینه‌ها به خودباوری و خودشناسی برسیم به‌نحوی‌که باعث شد امروزه به جایگاهی برسیم که برای کشورهای دنیا یک الگو هستیم.

 

تبیین دفاع مقدس یک ضرورت است؛ ولی دستاوردهای دفاع مقدس امری مهم و ضروری است که باید بیشتر به آن پرداخت.

 

دفاع مقدس یک نقطه تحول‌آفرین است

 

رضا شامحمدی مدرس دانشگاه گفت: در دفاع مقدس بود که به خودباوری رسیدیم و در این برهه زمانی خاص یک نقطه تحول ایجاد شود که بعدها باعث شد تا به جایگاه امروزه برسیم.

 

وی بیان داشت: تبیین جایگاه دفاع مقدس و بیان دستاوردها ضروری است و امری است که نیازمند همکاری همه‌جانبه آحاد مردم است.

 

ضرورت بیان دستاوردهای دفاع مقدس

 

حجت‌الاسلام سعید موسی بیگی مسئول حوزه نمایندگی سپاه ناحیه مهران در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در باب دفاع مقدس گذری می‌زنیم به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «دفاع مقدس مظهر حماسه، مظهر ظهور، مظهر معنویت و دین گرایی است مظهر از خودگذشتگی، ایستادگی پایداری و مقاومت است. مظهر شجاعت و عمل‌گرایی و تدبیر و حکمت است و دفاع مقدس فلسفه‌ای جامع و کامل است.»

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «کاش مسئولین ما در حل مشکلات کشور الگوی دفاع مقدس سرلوحه کارشان قرار بدهند ما در زمان دفاع مقدس سیم‌خاردار هم نداشتیم؛ اما ایستادگی کردیم با دست‌خالی جنگ هفت‌ساله ما را قوی‌تر کرد اگر جنگ نبود این مردان شجاع و سرداران شجاع ما نشان داده نمی‌شدند هشت سال دفاع مقدس ما یک برهه زمانی نیست که فقط در همان زمان خودش مهم باشد؛ بلکه یک معدن و گنجینه است که تا مدت‌های طولانی ما می‌توانیم و باید از آن گنجینه معرفت استخراج کنیم در طول دفاع مقدس جمعاً ۷۸ کشور در جنگ علیه ایران شرکت داشتند برای همین ایران مظهر حماسه‌هاست. اینکه گفته شود دفاع مقدس در کشور ما مشتاقانی ندارد اشتباه فاحش است به‌عنوان نمونه کتاب سلام بر ابراهیم جوانان زیادی را منقلب نموده است.»

 

موسی بیگی بیان داشت: در زمینه فیلم و سینما و کتاب و خاطرات پرمعنی‌ترین اثرها در این زمینه هست این خاطرات دفاع مقدس برای برنامه‌ریزی فرهنگی جوانان ما خیلی مهم است

 

مسئول حوزه نمایندگی سپاه ناحیه مهران تصریح کرد: در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس گریزی می‌زنیم به این دستاوردها:

 

۱_تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی است.

 

۲_تضمین استقلال کشور

 

۳_یک پدیده فوق‌العاده بود که به تولد تفکر بسیج انجامید.

 

۴_رشد فضایل اخلاقی و معنوی دفاع مقدس به‌گونه‌ای بود که یک حوزه علمیه تمام‌عیار بود مجموعه‌ای پر از اخلاص و برادری بود.

 

۵_تولد استراتژی نوین دفاعی و تحول در صنایع دفاعی کشور بود

 

۶_ایجاد الگوی مبارزه باقدرت‌های بزرگ بود

 

۷_رشد روابط خارجی و دیپلماسی هم در خود داشت.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار