شهردار: ۱۰۴ هکتار به فضای سبز اردبیل اضافه می‌شود

شهردار اردبیل با تاکید بر لزوم تصویب طرح بازنگری بافت تاریخی شهر اردبیل گفت: ۱۰۴هکتار در مبادی ورودی شهر به فضای سبز اردبیل اضافه می شود.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۴۵
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

شهردار: ۱۰۴ هکتار به فضای سبز اردبیل اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج،  روز پنجشنبه محمود صفری مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد، اظهار کرد:از سال 92 طرح بازآفرینی شهری اردبیل بدون هیچ‌گونه اقدام موثری راکد مانده بود که در طی دو سال اخیر تصویب این طرح مهم و کلیدی به شکل جدی در سطح استانی و ملی پیگیری شد.

وی ادامه داد: یک پنجم شهر اردبیل بافت فرسوده است و برای نوسازی بافت فرسوده، شهرداری اردبیل تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در ساماندهی، مرمت و احیای بافت بازار تاریخی اردبیل با تکیه بر اصالت و حفظ شاکله بافت توسط شهرداری مدنظر است، اضافه کرد: شهرداری اردبیل با بهره‌گیری از مشاور ذیصلاح و نظر کارشناسان این حوزه، طرح ساماندهی بازار تاریخی شهر را در مساحتی به وسعت هفت هزار و ۴۵۰ متر مربع تهیه کرده و این طرح به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است که منتظر بررسی و ابلاغ آن توسط وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هستیم.

صفری همچنین گفت: پس از برگزاری ده‌ها جلسه و بررسی میدانی تمام نقاط شهر در جهت اعتلای برنامه‌های شهری و رفع مشکلات شهروندان طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد.

شهردار اردبیل با اشاره به ضرورت بهسازی محورها و مبادی ورودی شهر که از عناصر شاخص بارز هر شهر به حساب می آید، تاکید کرد: شهرداری اردبیل با هدف تعیین تکلیف اراضی مجاور ورودی‌ها و جلوگیری و رفع کاربری‌های مزاحم و ناسازگار و رفع بی نظمی و اغتشاشات بصری، طراحی ورودی‌های شهر اردبیل را به اتمام رسانده که در این راستا ۱۰۴ هکتار در این مبادی فضای سبز ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار