حجت الاسلام کولیوند:

وحدت، مهم ترین رکن و یک اصل اساسی برای جوامع بشری است

همدان-مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه وحدت، مهم ترین رکن و یک اصل اساسی برای جوامع بشری است، گفت: منظور از وحدت اسلامی، وحدت دل‌ها است، وحدتی که برخاسته از ایمان قلبی باشد.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۵۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: پژوهش‌ها ثابت کرده است که حتی حیواناتِ متحد، از نعمت بقا و لذت زندگی بهره‌مند می‌شوند، با این تفاوت که وحدت و هماهنگی حیوانات یک امر طبیعی و غریزی است و حال آن که انسان از روی فکر و استدلال، امور را بررسی می‌کند و انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه وحدت، مهم ترین رکن و یک اصل اساسی برای جوامع بشری است، گفت: منظور از وحدت اسلامی، وحدت دل‌ها است، وحدتی که برخاسته از ایمان قلبی باشد نه براساس منافع سیاسی و جغرافیایی باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند افزود: یکی از راه‌های رفع اختلاف و تقویت وحدت و همبستگی بین مسلمانان، رعایت احترام یکدیگر و پرهیز از اهانت و ناسزاگویی است؛ عامل شکست از دشمن بیرونی، همواره اختلاف از درون است؛ زیرا اختلاف و تفرقه، تحلیل قوا و کم شدن نیرو را در پی دارد.

وی بیان کرد: تفرقه؛ ریشه جدال ها و زمینه ساز بحران در جامعه است و هر حرکتی که نشانی از تفرقه و جدایی در آن باشد، گامی به سوی نابودی و انهدام جامعه و نعمت‌های الهی است.

کولیوند عنوان کرد: یک صورت زیبا از آن رو زیباست که همه اعضایش با هم هماهنگ و مورد اتفاق است، زیبایی و ابهت جنگل با تک درخت جدامانده در بیابان قابل مقایسه نیست.

وی ضمن تبریک میلاد پر سر سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت که در آن، میثاق‌ها استوار می‌شود، گفت: این هفته خون‌ها در هم می‌جوشد، دست‌ها و بازوها در هم می‌تند و چهره‌ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و محبت می‌زند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار