خبرهای داغ:
دکتر قاسم زاده گفت:مرکز آموزش زبان فارسی ما باتوجه به سابقه و توانمندی‌ها،این مرکز مرجعیت دارد که سعی شده این مرجعیت در دوره جدید نیز تقویت شود و تاکنون میزبان بیش از ۱۲ هزار دانشجو از ۱۱۰ کشور جهان بوده است. 
کد خبر: ۹۵۴۳۵۴۴
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر سید علی قاسم زاده در مراسم آیین رونمایی از سند تحول دانشگاه که در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن قدردانی از حضور دکتر عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: با طرح سند تحول دانشگاه امیدواریم که دانشگاه بتواند در رتبه‌های جهانی و تحقق سند تحول دانشگاه که مبتنی بر نیازها و توانمندی‌های دانشگاه امام(ره) است گام بردارد و ما بتوانیم دانشگاه را در حد نام بلند امام (ره) در عرصه‌های مختلف داخلی و جهانی نام دار کنیم. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: در چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ایران کشوری توسعه یافته، باجایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی و دارای تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی قرار دارد که این امر مسئولیت مهمی را برای ما ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد ما در مسیر تحقق این چشم انداز با مقصد بسیار فاصله داریم.

وی افزود: ایام کرونا مانع تحقق بسیاری از برنامه‌های تحولی در حوزه آموزش عالی کشور بود که با رفع فضای کرونایی و اتفاقات مبارکی از جمله حضور تیم جدید مدیریتی که همگی از دانشمندان و محققان کشور در عرصه‌های علمی هستند شاهد تحولات بزرگ هستیم چنانکه طبق رویکرد وزارت علوم، ما توانستیم سند تحول دانشگاه را مبتنی بر نیازهای دانشگاه، صنعت استان و ماهیت بین المللی استان بازنگری کنیم. 

نماینده عالی وزارت علوم در استان بیان کرد: طبق سند تحول، دانشگاه‌ها باید حکمت بنیان، الهام بخش در عرصه‌های علمی، فناوری و فضلیت محور باشند که ماموریت دانشگاه باتوجه به نیاز دانشگاه و ظرفیت‌ها تعریف شد. 

وی ادامه داد: ماموریت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در هشت حوزه تعریف شده است و طبق تاکیدات رهبر انقلاب ما باید در حوزه علم و فناوری بیش تر از سایر عرصه‌ها نقش آفرین باشیم. 

رئیس دانشگاه معین استان گفت: یکی از ماموریت دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری‌های راهبردی با محوریت دانشکده‌های فنی، علوم پایه، کشاورزی، معماری و شهرسازی است. 

وی در ادامه اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی ما باتوجه به قدمت، سابقه و توانمندی‌های این مرکز در کشور و در دنیا مرجعیت دارد که سعی شده این مرجعیت در دوره جدید نیز تقویت شود، گفتنی است طی سال گذشته مرکز زبان فارسی دانشگاه به عنوان معتبرترین مرکز معرفی شده و تاکنون میزبان بیش از 12 هزار دانشجو از 110 کشور جهان بوده است. 

 قاسم زاده با بیان اینکه آموزش زبان فارسی در داخل و خارج کشور جزء ماموریت‌های مهم دانشگاه به شمار می‌رود. 

وی با تاکید براینکه ماموریت‌های متعدد استانی، ملی و بین المللی در سند تحول بازنگری شده است عنوان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های علمی و صنعتی کشور است و ما در تلاشیم تا بتوانیم از ظرفیت استان برای ماموریت‌های دانشگاه بهره ببریم که البته در این بین نباید از حمایت‌های مدیران استانی چشم پوشی کرد.

قاسم زاده تاکید کرد: در حوزه دیپلماسی علمی و آموزش بین المللی، تعاملات بین المللی و آموزش‌های پیشرفته مجازی دانشگاه سرمایه گذاری لازم را انجام داده است. 

رئیس دانشگاه در پایان با تاکید براینکه پارک علم و فناوری بازوی قوی برای تولیدات علمی و فناوری است گفت: دانشگاه در رتبه بندی جهانی تایمز جایگاه خوبی کسب کرده است که این امر نشان از توان علمی دانشگاه و تلاش برای رسیدن به قله‌های ترقی بیشتر است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها