صورتجلسه شماره 90 شورای اسلامی شهر حسن آباد پای خبرنگار بسیج را به پرونده ویژه ای در خصوص خانه فرهنگ، مصلی و ورزش این شهر باز کرد.
کد خبر: ۹۵۴۳۳۷۵
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

نودمین جلسه رسمی عادی شورای اسلامی شهر حسن آباد روز شنبه  هجدهم شهریور امسال     برگزار شد  که در صورتجلسه شماره 90    مصوباتی از تصویب اعضای  شورا گذشت.  که جای تامل دارد و خبرنگار ما را بر آن داشت تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

 

 این جلسه در راستای پیشبرد اهداف شورا بمنظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان ، با حضور اعضای کمیسیونهای  برنامه بودجه و عمران شهری و کمیسیون حقوقی ، فرهنگی ، اجتماعی شورا برگزار شد .

در این جلسه مواردی به تصویب رسید که در بین آنها فروش خانه فرهنگ تازه تاسیس شهید ابراهیم هادی جلب توجه می کرد و جای تعجب داشت.

  

در این جلسه مطرح شد که شهردار حسن آباد طی نامه شماره 4023/402 مورخ 10/3/1402 تصویر درخواست مدیر کل امور مالیاتی جنوب استان تهران مبنی برخریدساختمان جدیدالاحداث خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی توسط اداره مذکور و طی نامه شماره 9384/1402 مورخ 6/6/1402 نظریه کارشناس رسمی دادگستری را ارسال و اعلام نموده اند عوایدحاصل ازفروش ساختمان فوق صرف هزینه های عمرانی خواهد شد . لذا خواستار ارائه طریق شده اند که پس ازتبادل نظر فروش خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی به امور مالیاتی استان تهران ، حسب ضوابط ومقررات مربوطه به تصویب شورا رسید.

 

 همچنین شهردارمحترم طی نامه شماره 5533/402 مورخ 4/4/1402 اعلام نموده اند در بودجه سالجاری مبلغ 300 میلیارد ریال  در ردیف درآمدی 220100 از محل فروش اموال غیر منقول پیش بینی شده لذا در نظر است نسبت به فروش تعداد 13 قطعه (زمین ، آپارتمان ، واحد تجاری ) از طریق مزایده عمومی (سامانه ستاد) با قیمت پایه کارشناسی رسمی (پیوست نامه شماره 8990/402 مورخ 30/5/1402 ) اقدام گردد که پس از تبادل نظر درخواست فوق حسب ضوابط و مقررات مربوطه به تصویب شورا رسید که در هر دو مورد   آقای امین زندی کریمخانی مخالفت خود را با این بند ها اعلام کرده است.

 

 در نود و یکمین جلسه رسمی عادی شورای اسلامی شهر حسن آباد نیز که در تاریخ 27 شهریور برگزار شد، موضوع فروش برخریدساختمان  خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی مبنی بر اینکه شهردارمحترم طی نامه شماره 4023/402 مورخ 10/3/1402  تصویر درخواست مدیر کل امور مالیاتی جنوب استان تهران مبنی برخریدساختمان جدیدالاحداث خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی توسط اداره مذکور و طی نامه شماره 9384/1402 مورخ 6/6/1402 نظریه کارشناس رسمی دادگستری را ارسال و اعلام نموده اند عوایدحاصل ازفروش ساختمان فوق صرف هزینه های عمرانی خواهد شد . لذا خواستار ارائه طریق شده اند که پس ازتبادل نظر فروش خانه فرهنگ شهید ابراهیم هادی به امور مالیاتی استان تهران ، حسب ضوابط ومقررات مربوطه به تصویب شورا رسید.  

 

 فقر امکانات فرهنگی و ضعف مدیران در اداره شهر  

 

 خبرنگار ما در بازدید از سطح شهر حسن آباد،  با چند تن از شهروندان به گفتگو پرداخت که  همگی آنان نسبت به فروش خانه فرهنگ این شهر به شدت انتقاد کرده و اظهار داشتند: این مکان با خون دل و با زحمت فراوان مسئولان قبلی و با پول بیت المال و کمک مردم ساخته شده است. مردم این محله اظهار داشتند: این خانه فرهنگ تنها مجتمع فرهنگی در قسمت شرق منطقه حسن آباد است و در شرایطی که مردم از فقر امکانات فرهنگی رنج می برند، این مکان فرهنگی روزنه امیدی در مردم روشن کرد اما هنوز افتتاح نشده،  قرار است به ارگان دیگری فروخته شود و مردم از این موضوع نگران هستند چرا که سرانه فرهنگی منطقه بسیار پایین است و با واگذاری این خانه، فرهنگ شهر خانه خراب می شود.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به تاکیدات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری ها، اظهار داشت: فروش این ساختمان که به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ساخته شده است؛ خیانت به جوانان است و نیز تغییر کاربری محسوب می شود.

شهروند دیگری اظهار داشت: اگر این منطقه نیاز به خانه فرهنگ نداشت چرا آن را ساختند که حالا مجبور شوند آن را بفروشند. او ادامه داد این ساختمان حدود سال 98 با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد تومان ساخته شده است اما اگر الان بخواهند چنین پروژه ای را احداث کنند، بیش از 200 میلیارد تومان باید هزینه کنند و در این شرایط ساخت چنین پروژه ای   غیر ممکن خواهد بود.

 

تغییر کاربری زمین ورزشی    

 

در قسمت دیگری از شهر مردم از تغییر کاربری زمینی که برای بجث ورزش اختصاص یافته نگران هستند و اعلام می کنند که در طرح تفصیلی شهر حدود 17 هکتار از اراضی شهر حسن آباد برای ایجاد مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه این پروژه به بحض خصوصی واگذار شده است، اکنون یک ساختمان  در   این  زمین ها ساخته شده که هیچ سنخیتی با  موضوع ورزش ندارد و ساختمان احداثی شکل خانه مسکونی و واحدهای تجاری و فروشگاهی دارد و چند صباح دیگر تا مسئولان بیدار شوند، تمام زمین ها قطعه قطعه شده و به دیگران واگذار خواهد شد.

 

مصلی یا بازارچه؟

 

 شهروندان حاشیه مصلی نیز از اینکه این مکان عبادی سیاسی به محلی تجاری تبدیل شده است، ناراحت هستند و اعلام کردند: قرار بوده یکی از خیرین درمانگاهی در حاشیه مصلی بسازد که نیمه کاره رها شده و اکنون عملیات عمرانی آن راکد مانده است و نمازخانه و سرویس بهداشتی مشرف به خیابان اصلی که برای مسافران، رهگذران و راننده های بین شهری  و راننده خودروهای سنگین درنظر گرفته شده بود، اکنون تبدیل به واحدهای تجاری تعویض روغنی، کارواش و غیره شده است. یک واحد نیز برای فروش گاز کپسول اجاره داده اند که فعالیت چنین واحدی در این مکان که جمعیت زیادی دائم در تردد هستند بسیار خطرناک و فاجعه بار است.

شهروند دیگری از اینکه محوطه مصلی به چهارشنبه بازار تبدیل شده انتقاد کرد و گفت: سال ها مصلی حسن آباد به عنوان یک پایگاه معنوی در ایام تاسوعا، عاشورا ، اربعین، شهادت  امام رضا(ع) و... محلی برای تجمع دوستداران و عاشقان  اهل بیت بوده و دسته های عزاداری و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در مصلی جمع می شدند و ضمن گرامیداشت پنج شهید آرمیده در این مصلی مراسم معنوی و عبادی برگزار می کرند؛ اما اکنون این مکان   تبدیل به یک فضای تجاری   و به چهارشنبه بازار تبدیل شده است و متاسفانه برخی افراد که برای خرید به مصلی مراجعه می کنند حرمت شهدای دفن شده در این مکان عبادی را رعایت نمی کنند.

 

گزارش : مهدی خانلری

    

 

ارسال نظرات