خبرهای داغ:

واکسیناسیون ۱۰هزار راس دام در شهرستان حمیدیه

اردوی جهادی واکسیناسیون دام‌های بخش مرکزی و بخش گمبوعه از توابع شهرستان حمیدیه با تلاش گروه‌های دامپزشکی و بسیج سازندگی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۲۴۵
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛ به گزارش معاونت سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام حمیدیه به مناسبت هفته دفاع مقدس، واکسیناسیون دام به صورت رایگان انجام گرفت، متذکر شد برای رسیدن به روستاهای بخش گمبوعه باید مسیری ۳ ساعته رو باید سپری کرد.

 

اردوی جهادی دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که علاوه بر به خطر افتادن سلامتی پرورش دهندگان، سبب تلفات دام‌های سبک و سنگین می‌شود، برگزار شد.

 

در این اردوی جهادی که به مدت ۲ شبانه روز برگزار شد، علاوه بر ضد عفونی کردن محل نگهداری دام‌ها و آموزش مقابله با بیماری‌های آنها، حدود ۱۰ هزار راس دام در مقابل بیماری‌های واگیردار، تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و پاستورلوز واکسینه شدند.

 

در راستای مبارزه با بیماری‌های انگلی، تمامی جمعیت دام سبک و سنگین و کلیه جایگاه‌های نگهداری دام با استفاده از سموم ضد انگل بسیار موثر تحت سم پاشی قرار گرفتند. 

 

در پایان گفت تحویل دارو‌های دامپزشکی به صورت رایگان به دامداران از دیگر خدمات اداره کل دامپزشکی استان و گروه‌های جهادی شهرستان به اهالی روستاهای مسیر بخش گمبوعه از توابع شهرستان حمیدیه انجام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار