خبرهای داغ:
سردار ظفری تأکید کرد

لزوم توسعه و ترویج موضوع «فانوس» به عنوان کلیدواژه دوران دفاع مقدس

همدان-مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان بابیان اینکه کسانی که امروز در عرصه‌های مختلف وارد میدان شدند رهرو راه شهدا هستند، بر لزوم توسعه و ترویج موضوع فانوس به عنوان کلیدواژه دوران دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۳۲۲۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
لزوم توسعه و ترویج موضوع «فانوس» به عنوان کلیدواژه دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس در همدان با تقدیر از صبر و استقامت خانواده شهدا اظهار کرد: شهید تنها برای خانواده‌اش نیست بلکه متعلق به ۸۰ میلیون نفر از جامعه بشریت است.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، حضور افراد در مراسم را نشانه عشق و ارادات به شهدا دانست و بیان کرد: اگر عاشق ارزش‌ها و شهدا نبودید کسی نمی‌توانست شما را در این محیط جمع کند و امیدوارم که خدا فرصتی دهد ما سربازان وطن فدای مردم شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تشریح اهداف برگزاری جشنواره تولیدات هنری فانوس، با تاکید بر اینکه فانوس یک واژه منبسط با هشت سال دفاع مقدس است، عنوان کرد: فانوس از ابتدای جنگ در همه مناطق وجود داشت و در کنار بچه‌های رزمنده بوده و امروز نسل جدید می‌گویند که نشانه‌ای از آن روزها را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فانوس شاهد لحظه‌هایی بود که شاید به جز فانوس شاهدی دیگر نداشت، فانوس را هشت سال دفاع مقدس معنا کرد و گفت: فانوس شاهد درد دل‌های رزمندگان با خانواده‌ها، سفارشات، تاکیدات و وصیت نامه‌های آنها بود و این کلید واژه بسیار خوب انتخاب شده است که باید به آن افتخار کرد.

سردار ظفری با اشاره به اینکه کسانی که امروز در عرصه‌های مختلف با فانوس وارد میدان شدند رهرو راه شهدا هستند، بر لزوم توسعه و ترویج موضوع فانوس به عنوان کلیدواژه دوران دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در حوزه موضوعات هنری فعال هستند باید انجمن‌های هنرهای وابسته به موضوع فانوس را توسعه و ترویج دهند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم از خانواده شهید هنرمند «علی‌اصغر سماواتی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات