رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان یزد با بیان اینکه غرب به دنبال نابود کردن ارزش‌های اسلامی و انسانی در ایران است، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه اگر قرب الهی و نیت خدایی نداشته باشند، نمی‌توانند برای تبلیغ دین و راهنمایی مردم مفید و کارگشا باشند.
کد خبر: ۹۵۴۲۵۱۲
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در ویژه برنامه عهد جانان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور طلاب مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و تمامی کسانی که در مسیر برپایی حق و عدالت و ترویج بندگی خدا تلاش کردند، اظهار داشت: هدف زندگی و هدف خلقت، گمشده امروز زندگی ماست و امام زمان (ع) نیز در این زمینه ماموریت الهی دارد.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی افزود: امروز غرب در مسئله سبک زندگی در مقابل اسلام و بشریت ایستاده و نوعی از سبک زندگی را ارائه داده که بر اساس اهداف و برنامه‌های خودشان است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بیان کرد: خواسته غرب لذت بردن بیشتر و آزادی عمل بیشتر در زندگی دنیاست و در این راه همه چیز و همه کس را فدا کرده و تحت سیطره قرار می‌دهند.

ناصری عنوان کرد: غرب به دنبال رسیدن به مسیر مادی و لذت‌های مادی است و خدا و آخرت را در زندگی لحاظ نمی‌کند، اما در سبک زندگی اسلامی، هدف خلقت مقدم است، زیرا وقتی جهان آفرینش را بررسی می‌کنیم به‌درستی متوجه می‌شویم انسان برای هدف والاتری از اهداف مادی دنیوی خلق شده است.

وی با اشاره به آیات سوره ذاریات یادآور شد: باید با استفاده از آیات قرآن هدف زندگی خود را پیدا کنیم همچنانکه در آیات این سوره آمده که انسان‌ها را خلق نکردم مگر اینکه بنده خدا شوند و معرفت خدا پیدا کنند.

ناصری ادامه داد: فرموده خداست که من از رگ گردن به انسان نزدیک‌ترم بنابراین ما باید آئینه اسما الهی باشیم همانطور که انبیا و اولیای الهی بودند.

وی تاکید کرد: اولین قدم در این مسیر، شناخت و معرفت خداست و دومین قدم این است که خدا را در همه ابعاد زندگی خود وارد کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) خدا را در همه ابعاد زندگی خود وارد کرده بود، تصریح کرد: امام (ره) خدا را در همه حال حامی و پشتوانه خود می‌دانست و به همین دلیل برای دشمنی و مخالفت دیگران پشیزی ارزش قائل نبود و به همین پشتوانه بود که می‌گفت "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" و معتقد بود، چون راه آمریکا راه شیطان و خلاف مسیر الهی است، راه به جایی نمی‌برد.

ناصری تاکید کرد: امام زمان (عج)، آقا و مولای ماست و ما شاگردان مکتب امام زمان (عج) هستیم و مسیر امام زمان نیز مسیر خداست و می‌خواهد ما و همه عالم را به سمت خدا بکشاند و اینگونه است که هدف نهایی همه ما، رسیدن به کمال الهی است.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ما احتیاج به توفیق خدا داریم و اگر توفیق و عنایت خدا نباشد، همه ما هیچ هستیم و اگر با خدا ارتباط نداشته باشیم و از وسوسه‌های شیطان دور نباشیم از قافله عقب می‌مانیم.

ناصری تاکید کرد: طلاب حوزه‌های علمیه اگر قرب الهی و نیت خدایی نداشته باشند، نمی‌توانند برای تبلیغ دین و راهنمایی مردم مفید و کارگشا باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان به طلاب توصیه کرد: اجازه ندهید تکبر و خود بزرگ‌بینی به سراغتان بیاید و هر چه عبادت کردید، خضوع بیشتری داشته باشید و هرگز به درسی که خوانده‌اید یا عبادتی که می‌کنید مغرور نشوید، زیرا درخت هر چه پربارتر است باید افتاده‌تر باشد.

وی تصریح کرد: تلاش کنید با کسب علم و دوری از کبر و غرور و تقویت صفاتی نظیر خشوع و تواضع، لیاقت شاگردی امام زمان (عج)، یاری دین و خدمت به مردم را داشته باشید.

ارسال نظرات